Sirény z Dunkerque Sirény z Dunkerque

Špionážní hra na konci druhé světové války

V květnu 1940 se takzvaná podivná válka chýlí ke konci a německá tajná služba se pokouší zaplavit Anglii svými informátory. Desátého května je Francie napadena a britská armáda ustupuje do Dunkerque. Mnoho času do napadení města nezbývá a tak Dalby a Mackenzie přicházejí s plánem zničit veřejný dům, který německé informátorky používají jako základnu ke sledování pohybů jednotek, a zajmout "pianistu" - radistu vysílajícího z doverského hradu. Pokud se jim to nepodaří, znemožní německý útok na Dunkerque únik britských vojsk do o Anglie.

Autor knihy Leo Kessler (vlastním jménem Charles Whiting) znovu prokázal svou schopnost barvitě, se smyslem pro dramatičnost a napětí, přiblížit čtenářům kruté roky 2. světové války. Na válečné téma napsal druhou řadu knih. V příbězích frontových vojáků i důstojníku přitom vycházel z vlastních zážitků a materiálů získaných přímo a bojištích, neboť sám peklo této války prožil.

Narodil se roku 1926 v anglickém Yorku a už v šestnácti letech dobrovolně vstoupil do britské armády. Prošel aktivní službou v Evropě – sloužil v Belgii, Holandsku a Německu u 52. průzkumného pluku. Po válce vystudoval univerzitu a poté co prošel různými zaměstnáními (pracoval např. jako redaktor, korespondent, přednášel na vysokých školách aj.), rozhodl se pro profesionální dráhu spisovatele. Vydal přes 200 knih, které zahrnují celou škálu témat a žánrů od vojenské historie a špionážní faktografie až po beletristické zpracování oné děsivé kapitoly lidstva, která zanechala své krvavé stopy po celém světě. Charles Whiting zemřel v srpnu 2007.

Počet stran: 216

Rok vydání: 2008

Nakladatelství: Baronet