Prašina Prašina

Knižní senzace Prašina ožije na filmovém plátně, předtím se rozroste v trilogii.

Dobrodružný román Prašina o fiktivní pražské čtvrti, kde nefunguje elektřina ani mobilní sítě, se dočká filmového zpracování. Celovečerní hraný film vznikne ve společnosti Bionaut producenta Vratislava Šlajera, v režii Štěpána FOK Vodrážky podle scénáře Štefana Titky. Na scénáři se podílí také Vojtěch Matocha, autor prvního dílu plánované trilogie. Pokračování Prašiny chystá Nakladatelství Paseka už na letošní podzim, závěrečná část vyjde na jaře 2020.

?Takový zájem o filmová práva jsme nezažili,? říká ředitelka nakladatelství Paseka Anna Rezková Horáčková a dodává: ?Bylo pro nás důležité, aby filmaři byli na stejné vlně s Vojtěchem Matochou, jehož styl je velmi moderní a svižný. Věříme, že film převede kouzlo Prašiny na plátno svébytným způsobem, ale zároveň zůstane věrný duchu předlohy. Bylo vidět, že Štěpán Vodrážka i producent Vratislav Šlajer si Prašinu zamilovali stejně jako my a že přesně chápou, co je na příběhu důležité i pro autora knižní předlohy.?

Prašina je tajuplné místo, temný ostrov uprostřed zářící Prahy. Nikdo neví proč, ale lampy tu nesvítí, tramvaje nejezdí, rádio nehraje, mobil je k ničemu. A v téhle strašidelné čtvrti pátrá Jirka se svými kamarády Tondou a En po dávném tajemství, které by mohlo změnit svět. Foglarovsky laděný a napínavý román se podle všeho stává moderní klasikou a svět Prašiny zajímá čím dál více dětí i dospělých. Jen za loňský rok se prodalo dvanáct tisíc výtisků. Možnost pokračování Prašiny Vojtěch Matocha připouštěl už při vydání prvního dílu. Podzimní vydání druhého pokračování nabídne i neodmyslitelné ilustrace Karla Osohy, které už jednou vzaly čtenáře a čtenářky přímo do nitra Prašiny.

"Vojtovo psaní je dynamické a velmi obrazotvorné. Tajemná čtvrť bez elektřiny, silné postavy a napínavý příběh - Prašina je dobrodružný příběh pro dnešní děti, což je látka, na kterou jsem čekal," říká režisér Štěpán FOK Vodrážka, pro něhož bude Prašina filmovým debutem. Vodrážka na sebe poprvé upozornil svým krátkým filmem The Deal, který se umístil v TOP 5 v celosvětové soutěži hodnocené Ridley Scottem.  Byl nominován i na Young Director Award na festivalu v Cannes, na Berlin Music Video Awards a v České republice na cenu Anděl za videoklip Kilovej Bůh pro Vladimira 518. Režijně se podílel i na dokumentárním cyklu Kmeny.

Celovečerní film Prašina bude mít premiéru v českých kinech v roce 2021. Produkce Bionaut, v níž snímek vzniká, dala vzniknout například oceňovaným filmům Pouta či Vendeta nebo seriálům Svět pod hlavou či Mamon.

Vydalo Nakladatelství Paseka s.r.o 201

Datum vydání: 01.03.2018

Formát: 130 x 200