Napoleonův kavalerista Napoleonův kavalerista

Kritické vydání. Bohatě ilustrováno.

Napoleonův kavalerista
Paměti kapitána Parquina

Napoleonův kavalerista jsou neobyčejně barvité paměti, zahrnující příběh dvanácti let života jednoho napoleonského jezdce. Napsal je Charles-Denis Parquin, který se dal jako šestnáctiletý zapsat k 20. pluku jízdních myslivců. Prošel bitvami u Jeny a Pruského Jílového i ruským zajetím, bojoval v tažení na Dunaji roku 1809, pak válčil na Pyrenejském poloostrově s Brity i se španělskými povstalci. Byl přijat k jízdním myslivcům císařské gardy a s nimi se bil v řadě střetů až do jara roku 1814, kdy byl osobně přítomen Napoleonovu odjezdu na Elbu. Jeho paměti vyprávějí nejen o těchto bojích, ale i o mnoha láskách, vášních a o řadě soubojů. Čtou se jako dobrodružný román, avšak toto kritické vydání, pořízené Jiřím Kovaříkem, dokládá, že jde o životní příběh svrchovaně autentický a pravdivý.
Paměti Charlese-Denise Parquina, kapitána jízdních myslivců a gardových jízdních myslivců, patří k tomu nejlepšímu a nejživějšímu, co účastníci napoleonských válek ve svých vzpomínkách zachytili. Je to neobyčejně barvitý příběh dvanácti let života jednoho napoleonského jezdce, jenž vypráví o slavných bitvách, spoustě bojů, mnoha láskách i vášních, o řadě soubojů. I když se čte jako román, tvoří skvěle psanou výpověď, kterou její autor, ač vyprávěl hlavně o sobě, příliš nepřikrášlil a nikterak nepřekroutil. První překlad do češtiny je zároveň kritickým a komentovaným vydáním, v němž zjistíte, že kapitánem Parquinem uváděná jména i události dokonale odpovídají archivním záznamům.
Napoleonův kavalerista, představovaný v této podobě napoleonským historikem, překladatelem a autorem literatury faktu Jiřím Kovaříkem, je četbou, která vás doslova vtáhne do barvité doby napoleonských válek, do života Napoleonových jezdců, jimž ležel svět pod nohama koní, ženy v náručích a slávu si dobývali čepelemi šavlí.
Kniha je bohatě ilustrována původními Myrbachovými ilustracemi.

Mgr. Jiří Kovařík, F.I.N.S. (*15.7.1950 v Praze)
Historik a autor literatury faktu, napsal o napoleonských válkách řadu knih, které zatím završila pětisvazková "Napoleonova tažení". Pro nakladatelství Elka Press přeložil paměti napoleonského jezdeckého důstojníka Marcellina de Marota a napsal knihu Sto dní - od Elby k Waterloo. Kniha 1812 - Napoleonovo ruské tažení získala Cenu Miroslava Ivanova, za titul Richard III. - Vrah, či oběť? obdržel v roce 2004 Cenu E. E. Kische. Je čestným členem The International Napoleonic Society a členem sdružení Projekt Austerlitz.

Knihu vydává nakladatelství Elka Press, elkapress@iol.cz
Vychází 17. září 2007. K dostání u všech dobrých knihkupců, anebo u výhradního distributora:
Ladislav Prajsler