Legendární 617. peruť Legendární 617. peruť

Osudy elitních válečných letců

První dva útoky této nejznámější perutě RAF — na přehrady a kanál Dortmund–Emže — stály životy čtrnácti osádek. Poté se však ztráty dramaticky snížily. Jeden z vysokých důstojníků RAF kdysi charakterizoval 617. peruť jako nejefektivnější malou leteckou jednotku nasazenou Brity během války. Tohoto ohromného účinku dosáhla peruť jen za pouhé poslední dva roky konfliktu. Do značné míry nezávislou 617. peruť nasazovali proti bodovým cílům, jako byly kanály, sklady, viadukty, mosty nebo například německá bitevní loď Tirpitz. Nezáleželo na tom, jestli byly útoky podnikány v přízemním letu nebo středních či vysokých letových hladinách, výsledek byl pokaždé stejný — jen málo cílů zůstalo nedotčených. „Dambusterové“ taktéž měli k dispozici nejlepší velitele. Gibson, Cheshire, Tait i Fauquier byli všichni do nejvyšší míry obdarováni potřebnými vlastnostmi a současně těžili z přístupu velitele 5. skupiny, sira Ralpha Cochrana. Kniha využívá svědectví očitých svědků a oficiální dokumenty a uvádí na pravou míru mnohé omyly a legendy. Přichází s mnoha novými informacemi, včetně okolností zničení Tirpitze z pohledu německé strany. Zvláštní kapitola je věnována popisu válečného soudu zabývajícího se selháním luftwaffe při ochraně tohoto bitevního plavidla, čímž odpovídá na všechny doposud nevyjasněné otázky.

Cena: 398 Kč

Nakladatel: Jota

Počet stran: 520