Kavalerie Kavalerie

Historie a taktika jezdectva

Kavalerie se už od starověku stala důležitým faktorem určujícím, kudy se dějiny lidstva budou ubírat, a milovníci koní dodnes těží z jezdeckých zkušeností a umění získaném především z vojenského jezdectví. Dávno zapomenutá kniha od hu­sar­ského kapitána L.E. Nolana, který sám předčasně zemřel v bitvě u Balaklavy roku 1854, je poctivým dílem mapujícím veškeré aspekty využití koní ve vojenství tak, jak je viděl i zažil ve své době. Zavede nás do historie kavalerie, podstaty jejího fungování, průběhu mnoha bitev, strategie. Samozřejmě nechybí kapitoly týkající se způsobu výcviku koní. Na posledních stranách jsou kresby sedel a udidel. Kniha psaná očima současníka a aktivního příslušníka kavalerie má svou nepopiratelnou hodnotu jako součást kulturního dědictví. Již ve své době se dočkala třech vydání ? naposledy v Londýně roku 1860.

Historie, taktika i sporné otázky týkající se éry válek vedených ze hřbetu koně a mnoho praktických rad činily před 150 lety z této knihy důležitý zdroj informací pro důstojníky kavalerie. Dnes je pro milovníky historie, koní a vojenství studnicí nesmírně zajímavých faktů z četných bitev, ze života skutečných válečných koní, husarů, dragounů, jízdních myslivců atd. Styl vyprávění odpovídá době, kdy byla napsaná, i poněkud svérázné osobnosti autora.

Kapitán Louis Edward Nolan byl vynikajícím jezdcem, vysoce vzdělaným důstojníkem ovládajícím pět jazyků a odborníkem na vojenskou taktiku. Přestože od svých 14 let sloužil v kavalerii, poprvé se ocitl ve skutečné bitvě až ve svých 36 letech u Balaklavy, kde se stal úplně první obětí tehdejší kontroverzní tragédie lehké jízdy. Napsal několik knih a vytvořil nový typ sedla pro britskou kavalerii.

Vydalo nakladatelství Arcaro

Počet stran: 288

Jazyk: čeština