Film Hell's Angels Film Hell's Angels

...nyní na DVD!

Film Hell?s Angels (Pekelní andělé) není o tetovaných vousáčích v kožených bundách na super silných motorkách, ale o pilotech z první světové války. Stal se jednou z inspirací vysoce ceněného životopisného filmu Martina Scorsese LETEC, líčícího osudy Howarda Hughese.

Miliardář Hughes byl producentem a režisérem Pekelných andělů, nejdražšího filmu své éry. Hughes nelitoval žádných nákladů při natáčení vzrušujících vzdušných soubojů mezi britskými a německými piloty; v pro do té doby nevídané filmové letecké souboje shromáždil neuvěřitelný počet 133 většinou originálních letounů. Letecké scény berou dech i dnes, více než 70 let po natočení snímku. Přesto je film nejpozoruhodnější patrně z toho důvodu, že se v něm poprvé objevila v hlavní roli Jean Harlow. Howard Hughes najal pro natáčení řadu bývalých vojenských pilotů a jedno letadlo dokonce sám pilotoval, avšak havaroval a polámal si několik kostí.

Film se odehrává za 1. světové války a vypráví příběh tří kamarádů z Oxfordu: dvou bratrů (Ben Lyon a James Hall) a jednoho Němce (John Darrow). Když jsou všichni tři povoláni k letectvu, aby bojovali na rozdílných stranách, jsou rozpolcení mezi poslušnost své vlasti a svým svědomím. Jean Harlow hraje onu ?fame fatal?, která se ocitá mezi třemi muži a je tím pravým dráždivým kořením výpravného dobrodružství. V kategorii nejlepší film byl snímek nominován na Oskara. Film trvá 127 minut, je černobílý, nicméně v restaurované verzi dostupné na DVD jsou některé sekvence tónované a některé kolorované. Celkem vzato dokáže i přes své stáří a některá dobová klišé zaujmout, pochopitelně především oněm fascinujícím scénám leteckých soubojů.