logo-militaria.jpg, 41 kB
logo-militaria-2.gif, 9 kB

Tématický server
z oboru vojenství

logo-elka-press.gif, 3 kB

Na hranicích ČSSR bylo zastřeleno 145 lidí

Vzpomeňme, prosím, v nadcházejících svátečních dnech, všech nevinně zavražděných dětí a dospělých, zrůdným komunistickým režimem a jeho poslušnými slouhy. I kvůli památce zavražděných, kteří jen chtěli žít svobodně a ve svobodě, učiňme vše, aby tato zrůdná ideologie a její představitelka KSČM nadále neurážela svoji přítomností odkaz všech jejích nevinných obětí, odkaz politických vězňů, odkaz našich předků a všechny slušné lidi této země. Jan Šinágl

 

Martin Pulec z ÚDV sestavil seznam osob, které zahynuly při pokusech přejít československou hranici v letech 1948?1989.

 

I děti umíraly na československých hranicích při pokusech odejít z komunismu na Západ, anebo proto, že byly ve špatnou chvíli na špatném místě.

 

PRAHA ? Jenom na československých hranicích v letech 1948?1989 zahynulo 282 lidí a na dalších 40 pravděpodobně. Bylo to 282 lidských osudů, nejenom Čechoslováků, kteří se většinou snažili dostat na Západ za svobodou.

 

?Případ, na který asi nezapomenu?? přemýšlí Martin Pulec z Úřadu dokumentace a vyšetřování zločinů komunismu, který dával dohromady seznam lidí zahynuvších na hranicích. ?Je to asi případ Gerharda Schmidta z NDR. Bylo mu 38, když se v roce 1977 rozhodl se ženou a třemi dětmi přejít na Chebsku hranice do západního Německa. Viděl jsem už toho hodně, ale tento případ se mě dotkl nejvíce.?

 

Schmidtovi přecházeli za bílého dne v úseku 7. roty. Pohraničník na pozorovatelně je spatřil, když ve vzdálenosti 100 až 200 metrů prostříhali signální bariéru, což byly natažené dráty napojené na poplašný systém. Schmidt pomohl skrz bariéru dětem, ženě a potom prolezl sám. ?Kvůli dětem nemohli utíkat rychle. Podle hlášení je voják nejprve vyzval, aby se zastavili, pak vystřelil do vzduchu. Když nereagovali, běžel za nimi, vzal samopal a zastřelil muže před dětmi a ženou. Když viděli, že je mrtvý, tak se zastavili a zůstali u něj. V hlášení je dodatek, že velitel vysoce ohodnotil zákrok s tím, že pohraničník ušetřil životy ženy a dětí a že příkladně zadržel narušitele státních hranic,? říká Pulec.

 

Zastřelených na československých hranicích bylo během komunistické éry 145. Dalších 96 lidí zahynulo v elektrickém plotu a zátarasech, které lemovaly prakticky celou hranici. Naopak za stejné období zemřelo 648 pohraničníků. Přitom pouze 12 z nich bylo zabito při bojových akcích. Většinou šlo o střety se zahraničními agenty. Ostatní zahynuli při automobilových nehodách, v minových polích či při údržbě elektrického plotu.

 

Násilnosti na hranicích však začaly už krátce po válce. Oběťmi byli většinou Němci. ?Na hranicích se tehdy hodně střílelo. Zároveň řada případů nebyla nahlášena a zabití byli pohřbeni do mělkých hrobů. Výzkum probíhá. Zatím jsem došel k tomu, že v letech 1945 ? 1948 bylo zabito 78 lidí, ale toto číslo může být vyšší,? tvrdí Pulec. To, že mrtví byli pohřbíváni do mělkých hrobů, dokládá i jedna stížnost úředníka ministerstva vnitra z té doby: ?Mrtvá těla jednotlivců nejsou v dostatečné hloubce pohřbena. Svědčí o tom okolnost, že v dotčených místech je přespřílišný zápach. Jelikož obec Mníšek v Krušných horách leží na samých hranicích Saska, je třeba míti proto oprávněnou obavu před veřejnou světovou kritikou.?

 

Prchající děti se raději chtěly zastřelit.

 

Mezi oběťmi nebyli jenom dospělí, ale i děti. Otřesný je případ trojice dětí vedených Oldřichem Chvojkou, kterému bylo 14 let. Za hranice s ním v roce 1966 utíkala ještě přibližně stejně stará kamarádka, dcera důstojníka, a kamarád. Děti se dohodly, že když je chytí, raději spáchají sebevraždu. ?Jeden z informátorů nahlásil pohraničníkům, že se někdo snaží dostat přes hranici. Hlídka na místě viděla tři utíkající děti. Ty, když zjistily, že nemají šanci, vytáhly pistoli a jeden po druhém se střelily. Chvojka zemřel, další dva se podařilo zachránit. Pohraničník se pak nervově zhroutil,? popisuje případ Pulec.

 

Jiný případ s dítětem se odehrál v roce 1952. Tehdy jedenáctiletý Josef Galus si vyrobil vor a rozhodl se, že jej vyzkouší na hraniční řece Moravě. Spatřili jej pohraničníci z pozorovatelny. Křikli na něj, aby se zastavil, a když nereagoval, tak na něj vystříleli přibližně 200 nábojů z lehkého kulometu a samopalu. Ani patnáct let po pádu komunismu se nepodařilo zločiny spáchané na hranicích odsoudit. Problémem je zejména to, že lidé, kteří je spáchali, mohou být odsouzeni pouze za to, že porušili tehdejší socialistické zákony. I proto ti, kteří rozběhli ?vražednou mašinerii? na hranicích, nebyli odsouzeni. ?Navíc se hájí, že střílet museli. Možná museli, ale nemuseli se strefit. Nenašel jsem případ, že by byl nějaký voják odsouzený za to, že by se nestrefil. Maximálně byl pokárán za špatnou střeleckou přípravu. Když už někdo po někom střílel, tak proto, že chtěl povýšit,? dodává badatel Pulec.

 

***

 

Úmrtí na hranicích

 

Lidé, kteří zahynuli při pokusu o přechod hranice ČSSR na Západ či zpět v letech 1948?1989:

 

Zastřeleni 145

 

V elektrickém plotu a zátarasech 96

 

Utonuli 11

 

Sebevražda před zatčením 16

 

V letounech ? srážka nebo sestřeleni 5

 

V automobilech při nájezdu do zátarasů 5

 

Při výbuchu min 2

 

Na selhání organismu po zatčení 1

 

Ukousáni služebními psy 1

 

Celkem 282

 

Cizinci usmrcení na hranicích:

 

Rakušané 14

 

Poláci 31

 

Poválečné Německo 11

 

SRN 7

 

NDR 14

 

Jugoslávci 4

 

Maďaři 7

 

Francouz 1

 

Maročan 1

 

Celkem 90

 

Občané ČSSR usmrcení při přechodu hranic v cizině:

 

Zastřeleno 5

 

 

 

 
Datum: 14. 11. 2005 07:55:17 Autor: saturnin
Předmět: Taková byla doba
taková byla doba byla bohžel.Byl jsem pohraničník a nestydím se za to,ale nevím proč jsme pořád napadáni. Dostali jsme rozkaz a ten se musel plnit!Mám dotaz: kdyby pravidelná ČSA dostala rozkaz musel by voják splnit rozkaz,nebo kterákoliv armáda na světě? musel - musela.Má řadový pohraničník či vojín vinu? Nemá!Mělo ho vedení a zřízení!Proč se netrestají generálové a ministři?Znám řadu příběhů,kdy pohraničníci stříleli do vzduchu či mimo aby jakoby splnili rozkaz a utečenci mohli utéct znám příběhy, kdy sami pomohlo přes čáru.O těch se neví,protože se to ani nesmí nikdo dozvědět.Na druhé straně se ptám :z 80% ti co zahynuli na hranici byli ozbrojeni, takže šlo o ozbrojený násilný přechod,šlo tedy kdo z koho.Není to omluva,ale o pohraničnících,těch padlých se moc nepíše.Kdo se chtěl dostat přes hranice ten se dostal i jinou cestou .Tisíce emigrantů se dostalo přes různé zájezdy,stáže,výsta- vy,turné atd.Nehaňte nás a nechte nás otce rodin být na pokoji.Taková byla doba.Tisíce rodin mělo své synky na čáře a jsou snad černými ovcemi ?
Datum: 21. 11. 2005 11:06:42 Autor: spojař 5.bPS
Předmět: Není to jenom o době
Počet lidí zastřelených na státní hranici je děsivý a nelze tato fakta vyvrátit. Snaha p. Pulce o pouhou sumarizaci však vyznívá velice tendenčně a je poplatná době. Podle mého odhadu prošlo službou v Pohraniční stráži v brigádách od Děčína po Bratislavu za 30 let vojskové ochrany hranic minimálně 200 000 vojáků základní služby a dovolím si tvrdit že pravidla použití střelné zbraně při výkonu služby si pamatují dodnes.Proto tvrzení na konci článku ,že stříleli pouze ti kteří si chtěli vysloužit povýšení nebo opušťák je velice zavádějící.Byl jsem ve funkci kde jsem se nesetkal se žádným narušitelem ani jsem nemusel nikdy použít služební zbraň. Jsem ale přesvědčen o tom že každé použití zbraně vojáky základní služby na nich zanechalo ne zrovna příjemné vzpomínky na celý život. Pro objektivní posouzení činnosti Pohraniční stráže však nestačí pouze výčet počtu usmrcených.Ve služebních svodkách z jednolivých brigád , které jsou určitě uloženy v archivech je jistě dostatek informací o tom kolik bylo celkem zadrženo lidí, kolik z toho bylo ozbrojených a kolikrát byla použita zbraň proti zasahující hlídce. Mnoho napoví i národnostní a sociální složení zadržených( za 22 let služby jsem se nesetkal s tím že by přes zelenou hranici šel náš občan- vysokoškolák). , stejně jako jsem se nesetkal s tím že by orgány NSR někoho z lidí , kterým se podařilo přejít nelegálně státní hranici vrátily.
Datum: 07. 11. 2012 02:10:28 Autor: Karel
Předmět: Re:saturnin
Nutností plnit rozkazy se hájili i esesáci z koncentráků apod. V civilizovaném světě se však tato argumentace neuznává. Neexistuje povinnost splnit nelidské rozkazy. Např. v Německu tato argumentace neplatí, německý ústavní soud rozhodl, že právo v NDR bylo v rozporu s lidskými právy, proto se tam tzv. pohraničníci, kteří stříleli na nevinné, takto hájit nemůžou. Kdyby vrazi v uniformě schválně stříleli vedle, nic by se jim přece nestalo.
Datum: 25. 05. 2013 18:18:59 Autor: Jouda
Předmět: re:Karel
Ačkoliv je mi líto všech,kteří zahynuli na státní hranici,musím konstatovat: p.Karel asi nebyl v živo- tě v podřízeném postavení co se týká vojny a zaměstnání.Na vojně musel poslochat rozkazy,jinak ho čekal bývalý voj.krim Sabinov,v civilním zaměstnání,v případě neuposlechnutí nařízení a po- kynu by už další měsíc byl bez práce.
Datum: 25. 05. 2013 18:58:04 Autor: QF17
Předmět: Jen několik vět
Určitě za povolávaví rozkaz k PS mnozí nemohli, ale vymlouvat se na nějakou dobu je hloupé a po tolika letech i trapné. Zarážející je fakt, že 236 ozbrojenců na hranicích si vzalo dobrovolně život. Skoro úsměvná je skutečnost, že dalších 60 se jich utopilo. Zabitý voják měl svůj pomníček a civil jen figuroval ve statistice zneškodněných narušitelů. Příslušníci PS měli zákonem za dne 11.7 a 14.7. 1951 právně stejné postavení jako příslušníci SNB včetně použití zbraně atd. V podmínkách totalitního státu, kde represivní složky byly nositeli bezpráví, bylo ?vyšetřování? případů usmrcených na hranicích svěřeno samotné Pohraniční stráži. Zdokumentování události na hranici rukou kresleným ?situačním náčrtkem? bylo příznačným postupem při tzv. šetření velitele brigády ve vlastní režii Pohraniční stráže. I kdyby to jakkoli odporovalo faktům, výsledkem ?vyšetřování? případů usmrcených nebo zraněných nikdy nemohla být trestní odpovědnost pohraničníků. PS měla vlastní zpravodajskou službu a civilisté v pohraničí museli spolupracovat. Zroj vasevec a ustrc
Datum: 22. 08. 2015 21:31:40 Autor: ludovit11
Předmět: komoši
na Slovensku vládnu komunisti, teraz v rúche kresťana katolíka. Asi dostali rozhrešenie a tak to aj vyzerá - vymožiteľnosť práva 0! Tí bastardi roky vládnúci a trasúci sa o svoju existenciu platili sudcov a prokurátorov, aby ich chránili! V súčasnosti všetky vlády na *Slovensku robia to isté, platia výborne sudcov a prokurátorov s komunistickou "výchovou", resp. ich potemkov, ktorých taktovia a maminky pripravili, ako na to. Ak to čo je na Slovensku, je v starých štátoch EÚ, tak ďakujem pekne - neprosím! To tvrdím ja, človek, ktorý nikdy nebol komunista. V minulej dobe si nedovoili toľko ako v súčasnosti, aj keď od rúškom vraj demokracie.
Datum: 23. 08. 2015 00:00:45 Autor: QF17
Předmět: ludovit11
Vládnou na Slovensku komunisti??? Tak to se máte ještě dobře. V Česku vládnou pravdoláskaři-Havloidní pohrobci a situace je pro občana těžší a těžší. Máme 250 000 vlastních občanů v bídě, 50 000 občanů bezdomovců, 1 500 000 občanů v exekuci a pozitivní je pro státní kasu, že přibývá sebevražd. I ty sebevraždy mají něco společného např. dluhy z podnikání. Několik osob znám co si vzali život, dlužníci je přežívají. Je snadné si objednat a nezaplatit. Je těžké státu platit, když najednou není z čeho. Léčíme vandráky z Ukrainy a z dalších států, co rozmydlila "demokracie" z USA a mají to ZADARMO a třeba proto rušíme nějaké Klokánky .... Na ně již nejsou peníze. Cikáni nemusí pracovat, dle určitých směrnic mají nárok na vše a teď jim přichází konkurence ze zničený Sýrie či Afghánu. Proč si je nevezmou idioti z USA opravdu nechápu, když o jejich bohatství tolik usilují.+ Kolik vlastní Slovenský stát firem oprvdu nevím, ale v Česku znám Čez .... funguje jako pračka na peníze a státní vliv je omezený, údajně stát vlastní 51%, pak je to pivovar Budvar, dále největší "hlubina" České dráhy a Česká pošta, konečně i hotel Thermal, který kritizoval nějaký Babiš, že je v zisku. Čím více zvoleným prasatům dáme, tím hůře se máme. A tak si tady v CZ žijem.
Datum: 25. 08. 2015 21:11:53 Autor: Antikomunista
Předmět: SoudruhQF17
Prosím Vás napište mi pozitiva,které nám přineslo přimknutí k Vašemu jistě milovanému SSSR po roce 1948.Jsem ročník 1946,Vy jste jistě starší,takže mi ty Výhody napišete.Pokud by jste je neznal tak soudruh Grebeníček, nebo spudruzka Semelova Vám jistě poradí.Prosim Vás hlavně neopisujte poučení s krizového vývoje po XIII sjezdu.Prosím pouze pravduJá už i hledám 69 roků.Ty stránky jsem navštívil náhodou a jistě i naposledy.
Datum: 26. 08. 2015 02:45:19 Autor: Misustov
Předmět: to QF17
Nepiš mu nic, on ty stránky navštívil náhodou a naposledy.
Datum: 26. 08. 2015 06:37:19 Autor: Misustov
Předmět: Ludovitu jedenáctému
Dočetli jsme se, že na Slovensku vládnou nátury typu Šalgoviče, a Bilaka, pouze se oblékly do katolicko? křesťanského roucha, jak takové roucho vypadá, jsme se nedočetli, možná, že je to rochet, což není standartní oblečení, ale bohoslužebné roucho. Možná že k tomu mají i biskupskou mitru a berlu, krátce je to zajímavá informace. Dále kritizuje komunistickou výchovu v komunistických rodinách, možná má pravdu, na příklad vnuk zakládající členky KSČ kritizuje moji červenou škodovku, protože mu připomíná komunistický režim. Výkřik ?Tí bastardi? (Ty nemanželské děti) nedává smysl, z textu se dá dedukovat, že chtěl upozornit na obavy katolíků o svoji existenci, což by snad dalo nějaký smysl, u těchto obav bych se pozastavil. Alexandr Mach zvaný slovenský Eichman byl židobijce, organizující transporty Židů někam na východ a byl za to pouze symbolicky potrestán, dožil se v pohodě vysokého věku. Prezident slovenského štátu monsignor Tiso, který za celou dobu prezidentování nepodepsal jediný rozsudek smrti, byl pověšen, proč? Msgr. Tiso se 14. Března 1939 dostavil k Hitlerovi a ten mu sdělit, že obsazuje historické země Čech a o Slovensko nemá zájem, vyzval jej, aby se Slovensko etablovalo jako samostatný stát, v opačném případě bude vydáno na pospas Maďarům ? že by se přiživili Poláci je samozřejmé. Tiso volil první variantu a byl za to pověšen, kdyby volil tu druhou, byl by pověšen rovněž. Z toho vyplývá, že se třásli o svoji existenciu oprávněně. Autor tvrdí, že nikdy nebyl komunistou, ale jeho nesouvislé výroky tomu neodpovídají. Meritem problému je, že příspěvek ani v nástinu nenavazuje na tématiku článku a to zastřelení 145 lidí na hranicích. Text příspěvku napovídá, že autor psal v nějakém psychickém traumatu. Píše o nevymožitelnosti práva, ale proč, v jaké věci? Kdyby to bylo konkrétní, možná bych mu dal za pravdu, máme totiž zkušenosti z restitucí, že právní systém je na Slovensku blíže Ukrajině, než Evropě, ovšem ani toto nemá vazbu na těch 145 zastřelených na hranici, tak se přesuňme do této sféry.
Datum: 27. 08. 2015 23:18:15 Autor: QF17
Předmět: Chápu, že ročníky 46
měli těžké časy, možná mají někteří poválečné děti určitý předsudek, že Sovětský svaz dopomohl vítězství komunistům ve volbách v roce 1948 a Stalin požádal svého věrného Beneše, aby jak je jeho zvykem abdikoval-zradil myšlenku demokracie a občanů. Pro Beneše byla 8 prokletá. Jak jsem se několikrát vyjádřil ke své nestrannosti ... jsou mi všichni "současní" politici v CZ u pr.... Opravdu je nepotřebuji. To, co je dnes kolem nás je hnus a oni jsou za to zodpovědní, ale nikdy nebudou stát před gilotinou jako odsouzenci. Včera jsem měl koupit ženě Gervais. Nenakupuji rád, ale ... koupil jsem ten produkt od nějakého Blaníku ... prostě hnus 80g za 17.-Kč. Chápu doba je zlá a ročníky 46 čumějí na slevy od Kauf... a dalších, ale kvalita potr. výrobků se nedá srovnat před rokem 90. Všechny normy, které nám záviděl nejeden stát jsme spláchly a jíme chleby bez žita a trvanlivost jen 24 hodin. Mléko již nikdy nezkysne na tvaroh ... Tak to je soudruhu antikomunisto. + Jak napsal Neruda v baladě: Přec zase číši k ústům zdvih, a napiv se, své velké dobré oči teď kradmo přes stůl po soudruhu točí, ten však je jako pěna tich. Jen -. aby marně nezahálel -. pan Bušek máčel zub a pysk a víno ku půnebí tisk a po jazyku válel.
Datum: 04. 09. 2015 17:08:30 Autor: Misustov
Předmět: Na hranicích bylo zastřeleno 145 lidí
PROLOG Jana Šinagla k článku ?Na hranících ČSSR bylo zastřeleno 145 lidí? je nešťastně koncipován. O zavražděných dětech, ať nevině, nebo vině nejsou žádné informace. Existují ale informace že Madeleine Albrightová, které někdo dává přídomek balkánská řeznice, někdo irácká smrtka se pochvalně vyjádřila, že smrt 500 000 iráckých dětí, stála zato,(Madeleine Albright says 500,000 dead Iraqi Children was "worth it)". Bylo by postačující připomenout 190 poprav ? převážně justičních vražd za politické zločiny. Takto úvod Jana Šinágla vzbuzuje podezření nekorektnosti. Malé děti jsou zabíjeni humánními pumami a drony, ale toto jsou prostředky, které nebyly v arsenálu zrůdného komunistického režimu, ani jeho slouhů. K tomu můžeme doplnit, že děti byly (jsou) rovněž vražděni svými muslumanskými rodiči, kteří je hází pod kola a pásy amerických vojenských automobilů, aby získaly od Američanů, pro ně nevídané finanční odškodné. Tyto zrůdy, které nelze ani nazvat lidmi tahá Merkelová a jí podobní do Evropy, aby ji jako krysy vyžraly. Šinágl hovoří o lidech, kteří chtěli žít jen svobodně, ale ve zprávách Hlasu Ameriky jsem tehdy slyšel stesk reportéra, který se ptal Československých imigrantů na Chartu 77, opozici a tak dále a dostával odpověď ?politika nás nezajímá?, lze konstatovat, že většina lidí odcházela pouze za lepším životem, tedy jak řekl prezident Husák ?pracovat jako v socializmu a žít jako v kapitalizmu, obdobně jako dnes muslumani a černoši. Můžeme hovořit o zrůdnosti ideologií bez ohledu na aktéry? Příslušník VB z pohotovostního pluku v listopadu 1989 na staroměstském náměstí řekl zajímavou myšlenku ?nůž v rukou řemeslníka je nástroj, kterým vytváří hodnoty, ale v rukou vraha je to smrtící zbraň. Tento postřeh se dá implementovat i na ideologie. ?Zrůdnost? se může přilepit i na demokracii a lidská práva, jinak chápal demokracii TGM a jinak ji chápe Obama. Na příklad v devadesátých letech 18. Století ve Francii Maximilien Robespierre inicioval a řídil vypracování dokumentu ? zákona ?PRÁVA ČLOVĚKA A OBČANA?[1], který v modifikacích platí prakticky dodnes. Tentýž Maximilien Robespierre prohlásil v Národním shromáždění, že tento základní dokument práv, svobod a demokracie zavede terorem, jeho kumpán Saint Just rozpracoval a konkretizoval tento Robespierrův záměr a požadoval vyvraždění veškeré opozice. Jak pravil, tak se stalo a ve Francii bylo za tři roky popraveno okolo devíti set tisíc lidí. Naproti tomu Polák Felix Dzeržinský v období 1917 až 1922 dal průchod své protiruské nenávisti a dal zavraždit jenom asi 500 000 Rusů. Na základě těchto skutečnosti může někdo položit otázku ?která ideologie je zrůdnější, demokratická, nebo bolševická? Všichni uctíváme Spojené státy jako záruku demokracie, lidských práv, avšak metody a způsoby zavádění, není každý schopen strávit, na příklad, američtí prezidenti jsou voleni demokraticky, ale ve svoji funkci se vždy nechovají jako demokraté, ale jako imperátoři. Prezentace prezidenta Busche byla stejná, nebo odpudivější než Brežněvova. Jsou teritoria, odkud lidé prchají, nikoli před zrůdným komunistickým režimem, ale před důsledky americké demokratizace,(k nim se lavinovitě přidávají ti, co jsou přesvědčeni, že povinnosti Evropana je, zadarmo je živit) Mc. Namara k zámince útoku na (mě nesympatický) Vietnam použil tentýž trik, jako nacisté proti Polsku, fingovaný útok na americký torpedoborec, (nacisté tehdy fingovaně útočili na vysílačku v Gliwicích). Namísto poděkování Jugoslávii, za její Aktivní podporu v boji proti Kremlu, byla Jugoslavie zničena[2]. Přepadení Iraku, nebo přepadení Afganistanu, jako odvetu za jedenácté září, ačkoli ten s tím neměl nic společného, (útočníci se organizovali v západní Evropě a školili v amerických leteckých školách), arabské jaro. Tyto nedostatky nejsou dány jenom, touhou po světovládě[3], ale i příslovečnou hlouposti politiků, i nízkou úrovni jejích vzdělanosti, zejména absenci vědomostí v oblasti sociologie, etnografie a rovněž, jak mě upozorňoval můj známý, Američan žijící trvale se svoji německou manželkou v Německu na absenci citové výchovy v US obecně. Meritum článku je EMIGRACE A POČTY MRTVÝCH. Hned na počátku je nutno zvážit právní stránku věci. V obecném (římském, kontinentálním) právu je vražda definována jako protizákonné zabití jiného člověka se stavem mysli známým jako "zlý úmysl". Na pobřeží kielského zálivu jsem narazil na tabulku s nápisem ve smyslu: Einfuhr verboten, s vysvětlením, že je zde něco jako vojenský prostor a následovala výstraha ?die Verwendung einer Schusswaffe möglich, der Wache Kommandant?. Po přelouskání této tabulky mě bylo jasné, že když půjdu dál, tak zaručeně nebudu zavražděn vrahem v uniformě, ale možná budu zastřelen. Protože evropské teritoriální právo vychází z římského práva, tak obdobné zákazy mají stejnou právní závaznost. Tedy i české ?HRANIČNÍ PÁSMO, VSTUP ZAKÁZÁN, NA VÝZVU ZŮSTAŇTE STÁT?, když dotyčný nereflektoval, neuposlechnul výzvy STŮJ, výstrahy, ani varovného výstřelu, tak sice nebyl zavražděn, ale byl (mohl být) zastřelen. Představa prchajících, že si s nimi bude někdo hrát na honičku byla naivní, takovéto hrátky se nekonají ani na americko-mexické hranici. Výrok Karla odpovídajícího Saturninovi(07.11.2012) ?Nutností plnit rozkazy se hájili i esesáci z koncentráků apod. V civilizovaném světě se však tato argumentace neuznává. Neexistuje povinnost splnit nelidské rozkazy. Např. v Německu tato argumentace neplatí, německý ústavní soud rozhodl, že právo v NDR bylo v rozporu s lidskými právy, proto se tam tzv. pohraničníci, kteří stříleli na nevinné, takto hájit nemůžou. Kdyby vrazi v uniformě schválně stříleli vedle, nic by se jim přece nestalo?, stojí za pozornost. Karel by se měl zamyslit, zda výzva ?STŮJ? je nelidský rozkaz. Ve Spolkové republice byl Komunista Mielke po zániku NDR souzen za vraždu policisty v období výmarské republiky, protože vražda je tam nepromlčitelná. Jak se ale hodnotili koncentrační tábory - SSman, který poučoval, jak si mají lidé z transportu poskládat a uložit věci, druhý který jim pouštěl gramofonové desky, aby je uklidnil při čekání na volnou plynovou komoru, třetí- jak se seřadit a dokonce ani ten, co sypal cyklon B, z vražd obviněn nebyl, protože podle německých zákonů nevraždili a neplnili nelidské rozkazy. Jako soudci ve Spolkové republice působili soudci nacistických sondergerichtů, kteří na SSmany používali jiné měřítko než na komunisty. I situace na hranicích NDR byla od nás odlišná, byly tam totiž instalovány nástrahy (zlý úmysl) a to dokonce do posledních dnů NDR, u nás nástrahy neexistovaly, krom dělobuchů a signálních raket, elektrické ploty a minová pole byla v roce 1965 zrušena. Německá GP hodnotila naše zajištění hranic, jako důkladné, ale ne tak destruktivní jako DDR. Jak se v Československu posuzovalo plnění rozkazu. Za války vykonával popravy v Kounicových kolejích SS vachbatalion Prag. Po válce nebyli stiháni pro vraždu příslušníci SS, kteří byli zařazeni do popravčích čet rozkazem, avšak dobrovolníci (jeden dokonce 8x) byli obviněni z vraždy a odsouzeni k smrti. Situaci na hranicích je nutné hodnotit situaci v jednotlivých periodách. Situace v období 1948 až 1954 byla jiná než v období 1985 až 1989. Jaká byla situace v periodě 1945 až 1948. Obyvatelé německé národnosti opouštěli Československo dobrovolně i nedobrovolně, ale legálně. Ilegálně byla hranice tradičně narušovaná pašeráky, kteří ale kvůli pašovaným nylonkám neriskovali život. Další skupinu tvořili osoby, po níž sahalo rameno spravedlnosti, členové gestapa, SS, SD, nacističtí funkcionáři a UPA neboli Banderovci. S ohledem na ?klientelu? bylo v tomto období použití zbraně mimo diskusi. Časová perioda únor 1948 až 1965 byla nejexponovanější, v tomto období se vykonalo nejvíce pokusů o překročení hranice a také největší počet tragédií. Jeden diskutující pohraničník konstatuje, že 80 procent zastřelených byli ozbrojeni. Plk. Moravec přecházel hranici s revolverem?! a jedenadvaceti náboji, kdyby se dostal do kontaktu s SNB musel by ji použít, nic jiného mu nezbývalo, byl mu předurčen osud Generála Piky a majora Nechanského. Prchající byli v nevýhodě, protože používali krátké zbraně, proti samopalům. U PS jsem nesloužil, myslím si, že v případě nutnosti použít zbraň proti prchajícím bych vynaložil všechno, abych je netrefil, ale je nutné brát na vědomí psychiku, která tam byla, sychravé klima, chlad, samota, únava, stres, až bestiální výcvik, poplachy, hrozba prokurátorem. Vystřelit dávkou na vpřed běžící figuru na vzdálenost 30 metrů a netrefit je kumšt a smrdělo to Sabinovem[4]. Toto bylo takové vytížení, že na tradiční vojenskou buzeraci nezbylo místo. 236 pohraničníků tyto poměry dohnaly k sebevraždě. Za těch podmínek mnozí z těch, kteří měli o střílení a netrefováníse podobné mínění jako já zkolabovalo. Opušťáky nebyly za odměnu, ale zdravotní dovolená, aby střelec neprovedl nějakou hloupost. Toto je v boji běžný jev a nejenom u nás. Heinrich Severloh neměl v lásce nacionální socializmus, ani vojnu, ani válku. Byl to problémový voják, z poddůstojnické školy byl vyloučen. Na svoji náturu měl smůlu, že se ocitnul v nesprávnou chvíli, na nesprávném místě, a to šestého června na pláži Omaha, kde navzdory svým postojům zastřelil polovinu Amerického výsadku na pláži Omaha - více jak tisíc mužů. Nebyl to žádný geroj a ke svému činu se přiznal až v roce 1988. Kurt Knipsel který totálně okázale kašlal na vojnu, na válku, na nacionální socialismus (zmlátil i důstojníka SS), nakonec musel zničit nejméně 168 tanků. Před napsáním tohoto článku jsem kontaktoval čtyři kamarády, kteří sloužili u PS. Všichni čtyři mají podlomené zdraví což připisují na vrub PS, pátý, který si dlouhodobě stěžoval na zdravotní následky služby u PS zemřel. Nikdo z těchto lidí nikoho nezastřelil, ani po někom neměli příležitost střílet, pouze jeden z nich zadržel narušitele, kterého kdyby nechytil, tak by to prý bylo pro republiku přínosem, jeho dopadení by mu měli předepsat k náhradě, jako zmetek, protože ten když se objevil na Borech, tak se jej ptali, ty jsi tu ještě, nebo už zase? Martin Pulec vykazuje 96 nešťastníků, kteří zahynuli v elektrických drátech. Toto je zdrcující informace. Tito lidé zahynuli převážně vlastní vinou. Vlézt do drátů, které jsou pod napětím, bez odborného výcviku, bez nástrojů se rovná sebevraždě. Pachatelé tohoto zařizení by se mohli hájit, pokud by ještě byli na živu a pamatovali si, jak se jmenují, že ploty byly označeny výstražnými tabulkami, byly instalovány v nepřístupném pohraničním pásmu a zakázaném pásmu. Neobhajitelné by bylo, že tyto instrumenty byly v rozporu s normami ČSN a ESČ. V porovnání se zahynulými v drátech je počet utonulých až překvapivě nízký. Řeky Dyje a Morava jsou obzvláště za vyššího stavu zrádné toky a počtu 11 utonulých za 41 let se tam dosáhne i bez asistence pohraniční stráže. Syn mého spolupracovníka se připravoval na přechod hranice pod vodní hladinou. K tomu účelu se pokoušel upravit plynovou masku, posléze konstatoval, že to není spolehlivé a zvolil jiný způsob přechodu. Popisovaný případ trojice čtrnáctiletých dětí zřejmě z ?tehdejších lepších rodin? je nejenom otřesný, ale i záhadný, nejprve důvod útěku, je možné vyloučit touhu po čtení necenzurovaných novin, možná, že důvodem byl školní prospěch a vliv puberty. Způsob provedení sebevraždy bych datoval to do roku 70, kdy Titus obléhal Jerusalem. Přirozená vitalita v tomto věku blokuje takový skutek. Po sebevraždě chlapce by zkolaboval dospělý chlap, proto je pochybné, že by holčičky, jedna po druhé braly do ruky pistoli a sebevraždili se, chtělo by to hodnocení psychologů, sociologů, takto to odkládám do šupliku jako fabulaci. Naši vlast opustilo 200 000 obyvatel z jakéhokoli důvodu a při pokusu o překročení hranice zahynulo 282 občanů, to je cca 1,40 promile. Tak nízkého čísla se dosáhlo skutečnosti, že zde byly možnosti jiných bezpečných úniků, kterých bylo maximálně využíváno. Statistika německé GP na příklad uvádí, že do Bavorska přešlo v roce 1981 8 občanů ČSSR, z toho 5 pohraničníků; v roce 1982 rovněž 8 občanů ČSSR, z toho 5 pohraničníků; 1984 12 útěků občanů ČSSR, z toho 3 pohraničníci, 1 voják, 1 sovětský voják.[5] V prvním poločase socializmu byly hranice hermeticky uzavřeny, nezbylo nic jiného než fyzicky překonat ?čáru? a zde se odehrály prakticky všechny smrtelné úrazy Čechoslováků, v tomto nás v druhém poločasu vystřídali občané NDR, i když v daleko menší měřítku. [1] Národní shromáždění uznává a vyhlašuje, za přítomnosti a pod záštitou Nejvyšší Bytosti, tato práva člověka a občana ??? 1.Lidé se rodí a zůstávají svobodnými a rovnými ve svých právech. Společenské rozdíly se mohou zakládat pouze na prospěšnosti pro celek. ??? 2. Účelem každého politického společenství je zachování přirozených a nezadatelných práv člověka. Tato práva jsou: svoboda, vlastnictví, bezpečnost a právo na odpor proti útlaku. ??? 3. Princip veškeré svrchovanosti spočívá v podstatě v národě. Žádný sbor, žádný jednotlivec nemůže vykonávat moc, která by z něj nebyla výslovně odvozena. ??? 4. Svoboda spočívá v tom, že každý může činit vše, co neškodí druhému. Proto výkon přirozených práv každého člověka nemá jiných mezí než ty, které zajišťují ostatním členům společnosti užívání týchž práv. Tyto meze mohou být ustanoveny pouze zákonem. ??? 5. Zákon má právo zakazovat pouze činy škodlivé společnosti. Nikomu nemůže být bráněno v tom, co není zakázáno zákonem, a nikdo nemůže být nucen činit něco, co zákon nenařizuje. ??? 6 Zákon je vyjádřením všeobecné vůle. Všichni občané mají právo účastnit se osobně nebo prostřednictvím svých zástupců při jeho vytváření. Zákon má být stejný pro všechny, ať už poskytuje ochranu či trestá. Všichni občané, jsouce si před zákonem rovni, mají stejný přístup ke všem hodnostem, veřejným úřadům a zaměstnáním, podle svých schopností a jen na základě rozlišení, která vyplývají z jejich ctností a z jejich nadání. ??? 7. Každý člověk může být obžalován, zatčen nebo uvězněn pouze v případech stanovených zákonem a pouze způsoby, které zákon předepisuje. Ti, kteří vyžadují, vyhotovují, vykonávají nebo dávají vykonávat svévolné příkazy, mají být potrestáni; ale každý občan předvolaný nebo vzatý do vazby na základě zákona musí okamžitě poslechnout, jinak se stává vinným pro odpor. ??? 8. Zákon má stanovit pouze tresty, které jsou nezbytně a zřejmě nutné; každý může být potrestán pouze na základě zákona, schváleného a vyhlášeného před spáchaným činem a zákonně prováděného. ??? 9. Každý člověk je pokládán za nevinného až do té doby, kdy je prokázána jeho vina; jestliže se pokládá za nezbytné zatknout jej, každá přísnost, která by nebyla nutná k zajištění jeho osoby, má být přísně potlačena. ??? 10. Nikomu se nesmí dít újma pro jeho názory, i náboženské, ledaže by jejich projev rušil pořádek stanovený zákonem. ??? 11. ? Svobodné sdělování myšlenek a názorů je jedním z nejdrahocennějších práv člověka, každý občan může tedy svobodně mluvit, psát, tisknout, jest se mu však zodpovídat za zneužívání této svobody v případech zákonem stanovených. ??? 12. Záruka práv člověka a občana vyžaduje existenci veřejné moci; tato moc je tedy zřízena ve prospěch všech a ne tedy k osobnímu užitku těch, kterým je svěřena. ??? 13. K vydržování veřejné moci a k úhradě správních výdajů je zapotřebí společných daní; mají být rovnoměrně rozvrženy na všechny občany podle jejich majetkové schopnosti. ??? 14. Všichni občané mají právo určit sami nebo prostřednictvím svých zástupců potřebnost veřejných daní, svobodně k nim dát souhlas, kontrolovat jejich používání, určit jejich kvótu, základ, způsob jejich vybírání a dobu jejich trvání. ??? 15. Společnost má právo žádat na každém veřejném úředníkovi počet z jeho činnosti. ??? 16. Společnost, ve které záruka práv není zajištěna a ve které rozdělení moci není zavedeno, nemůže o sobě říkat, že má ústavu. ??? 17. Protože vlastnictví je nedotknutelným a posvátným právem, nikdo ho nemůže být zbaven kromě případu, kdy by to vyžadovala zákonně zajištěná veřejná nezbytnost, a pod podmínkou spravedlivého a předchozího odškodnění. [2] Bylo zásluhou Jugoslávie a prezidenta Tita (krvavý pes Tito), že Sovětský svaz neovládnul východní Středomoří. [3] Prezident USA Obama, prohlásil, že cílem jeho zahraniční politiky "je svět, kde Amerika zaujímá vůdčí postavení a zůstává toutéž nepostradatelnou zemí, jakou byla v minulém století" ... ..."Spojené státy opakovaně dávají nůž na krk zemím, které nechtějí dělat to, co od nich potřebujeme," [4] Můj spolupracovník počátkem šedesátých let řešil útěk v prostoru Malacek vyskočením na střechu auta, překonáním plotu a během v Moravě, za mohutní palby za dvou věží, zasažen nebyl, ale střely dopadaly na rakouské území, naše orgány měly starost protože hrozily mezinárodní důsledky, a umožnili jeho otci návštěvu a pohovor na místě. Střelci jemu sdělili ?střílet jsme museli, ale není psáno, že musíme trefit? a v tomto případu byly i naše orgány rády, že netrefili.
Datum: 05. 09. 2015 20:31:26 Autor: QF17
Předmět: 145 a sebevraždy
Jan Šinágl je pitomec a pomatenec. Patří mezi obdivovatele USA, Havla a krvavý Madly. Je tzv. havloid a pravdoláskař. Stačí si přečíst "jeho" web, kde píše svoje sr.čky a lze snadno dohledat kdo ho platí. Napsal svůj názor v jeho "demokratické" diskuzi a byl jsem po čase zablokován a smazán. Tak funguje web Jan Šinágl.+ Daniel Solis vs Madla Korbelová-Albright, D.Solis vs Sýrie atd.
Datum: 07. 09. 2015 12:36:17 Autor: K.Bartošík
Předmět: QF17
Pane QF17,po přečtení Vašich posledních příspěvku,jsem si připadal jako v roce 1977,kdy byla podepsána Charta 77. Ještě mi u Vás chybělo napsat,jak v roce 1977 psalo Rudé právo:"Tito samozvanci pohrdající lidem, jeho zájmy, jím volenými zastupitelskými orgány si osobují právo zastupovat náš lid, žádají ?dialog s politickou a státní mocí? a dokonce chtějí hrát úlohu jakéhosi ?prostředníka v případných konfliktních situacích?. Existenci socialismu v naší zemi bere pamflet v úvahu jen v jediném případě - v názvu republiky. Vystupuje z kosmopolitních pozic, z třídních pozic poražené reakční buržoazie a odmítá socialismus jako společenský systém. Autoři pamfletu se demagogicky dovolávají jakoby mimo čas a prostor takových ?důležitých civilizačních hodnot, k nimž v dějinách směřovalo úsilí mnoha pokrokových sil?, jako jsou svobody a práva lidí. Ano, náš socialistický stát vyhlásil v mezinárodních dokumentech i zákonech země zaručil a v praxi naplňuje nejširší práva a svobody - pro pracující lid, hospodáře této země. Inspirátoři pamfletu však mají za stejnými slovy na mysli něco zcela jiného - horují za ?práva a svobody? pro zbytky poražené buržoazní reakce. Jde jim o taková ?práva a svobody?, které by jim umožnily, aby mohli znovu volně organizovat protistátní a protistranickou činnost, hlásat antisovětismus a znovu se pokusit o rozbití socialistické státní moci." A přitom Charta 77, jen kritizovala nedodržování lidských práv, k jejichž dodržování se komunisté sami v Helsinkách zavázali, byl důvodem k těžkým represím vůči signatářům.Ale nikde v žádných novinách se národ nedočetl,co vlastně spis "Charta 77"obsahuje.Totéž se týká i Vašeho názoru na pana J.Šinágla u Vás je pitomec a pomatenec. Patří mezi obdivovatele USA, Havla a krvavý Madly. Je tzv. havloid a pravdoláskař.Ale už nepíšete ani žádný odkaz na jeho stránky.Já osobně toto jméno slyším od Vás prvně. Užívate termín pravdoláskaři, tak se Vás ptám co to svědčí o společnosti, která jej s úšklebkem používá? Že zde máme též jejich opak, tedy lžinenávistníky? Nebo lidi, kteří leží "mimo kategorie", lidi, kteří ani v pravdu, ani lásku nevěří, naopak jsou jim tyto termíny, v jejich perverzním pojetí světa, vhodnou urážkou. Čemu, tedy, tito lidé věří? Ničemu, protože všechno vědí? Nebo čemu, když ne pravdě? Lži a nenávisti, která nakonec vyhraje nad pravdou a láskou?Bylo by Vám milé,pokud by Vás někdo řekl,že patříte mezi rusofily a kremlolozi! Masaryk se nebál se a nekradl. Havlova ?pravda a láska? bije do očí ve světě lži a nenávisti. V minulém režimu ho kvůli pravdě a lásce pronásledovali, šikanovali a zavírali. V novém režimu mu přichystali něco možná ještě horšího, těžko říct, ale rozhodně něco ohavného ? přichystali mu výsměch. V jednom ze svých světlých okamžiků Trocký ? samozřejmě Trocký pronásledovaný exulant, nikoliv Trocký nemilosrdný velitel Rudé armády ? spatřil věci realisticky a prohlásil: ?V zemi, kde je jediným zaměstnavatelem stát, opozice znamená pomalou smrt hladem. Starý princip: kdo nepracuje, ať nejí, byl nahrazen novým principem: kdo neposlouchá stát, ať nejí.?Možná se Vám po těchto režimech stýská,mě absolutně NE. Svoboda projevu a svoboda svědomí jsou přetvářkou v zemi, kde autority mohou odeslat kohokoliv, kdo se jim nelíbí, do pouštní nebo arktické pustiny a doživotně ho připoutat k těžké práci. Autokrat vždy dokáže ospravedlnit takové svévolné činy předstíráním, že mu jde jen o veřejné blaho a ekonomickou vhodnost. Kritizujete Madeleine Albrightovou a opět neuvádíte důvod.Přitom už nenapíšete,proč k bombardování Srbska došlo.Proč nic nenapíšete o rezoluci OSN č.1199 z 23.9.1998,kde se mluví o nepřiměřeném a plošném použití síly srbskými bezpečnostními jednotkami a jugoslavské armády,které vyustilo v řadu civilních obětí a útěk takřka 250 000 lidí z dané oblasti.Tuto rezoluci tehdy odhlasovalo i Rusko.Když srbská vláda odmítla postup svých jednotek v Kosovu zastavit,následovaly nálety vzdušných sil NATO. Jeden filozof řekl:"Jestliže chce člověk blahobyt,buď se musí o něj přičinit,a nebo se musí bez něj obejít.Nezíská ho jen tím,že bude pro něj hlasovat."
Datum: 07. 09. 2015 14:14:32 Autor: Martin
Předmět: pro p. Bartošíka
Nechci se vměšovat do debaty, ani Vám zdlouhavě (a nejspíš zbytečně) oponovat, jen poznámka k "pravdoláskařskému" heslu: Víte, ono dost lidí např. popouzí, že jde o jakousi zprzněnou variantu hesla "Pravda vítězí", které je obsahově velmi hodnotné a filozoficky zcela čisté (nezpochybnitelné). Oproti tomu Havlova verze je jen infantilním výkřikem v hippie stylu, interpretovatelným v nejlepším případě jako "zbožné přání". To nevnímate ten rozdíl? Láska je bezesporu krásná věc, ale motat ji do politiky zavání průšvihem. (Mmch: Jaká láska? Láska k čemu a komu? Křesťanská ve smyslu "víra, naděje a láska", nebo spíš láska ve stylu hippies? Vždyť je to blábol...)
Datum: 07. 09. 2015 16:12:18 Autor: K.Bartošik
Předmět: Pan Martin
Pane Martine ja nikomu nevnucuji svuj nazor,jen nesnasim,kdyz nekdo nekoho urazi jen proto,ze ma odlisne nazory a postoje.Myslim si,ze kazdy mame dost zivotnich zkusenoti,abychom si pravdolaskarske heslo vysvetlovali kazdy jak chceme,tak proc hned nekomu nadavat do pitomcu havloidu a podobne.Me staci,co jsem zazil k vuli svym nazorum a presvedcenim pred rokem 1989.Na studiich nam jeden pan profesor rikal:"Ten kdo ukazuje fakta,nemusi rikat jeste pravdu." Btw.Omlouvam se za chybejici carky a hacky-pisi to na tabletu.Dekuji
Datum: 07. 09. 2015 16:24:54 Autor: Misustov
Předmět: Glosa
Martin napsal ve svém krátkém článku perfektní a vyčerpávající analysu pravdy a lásky. QF17 možná reagoval na moji poznámkku: "smrt 500 000 iráckých dětí, stála zato,(Madeleine Albright says 500,000 dead Iraqi Children was "worth it)".Více nemusel zdůvodňovat. Ve věci Jugoslavie, muslimové se rozhodli zničit Jugoslavii za zaždou cenu. To co tam bylo byla válka. Pokud budu muset přijmout, že Jugoslavie použila nepřiměřenou sílu, potom nepřiměřené muselo být i Nagasaki a Hirošíma, nepřiměřené bylo použití sil u Stalingradu, v operaci Bagatarion v Normandiii. Toto je válka rovněž jako byla válka v Jugoslavii a války se nevyhrávají přiměřeným používáním sil, podle přáni protivníka. O účelnosti přiměřeného používání sil za dnešní muslimské invaze do Evropy budete meditovat, až Vám budou řezat hlavu.
Datum: 07. 09. 2015 23:02:54 Autor: QF17
Předmět: Charta?? Co to je?
Pane Bartošíku, na podobné téma jsem odpovídal jednomu spisovateli co publikuje zde, který je zarytým stoupencem rodu Havlů a vše kolem včetně jejich spolupracovníků SD a Gestapa. Havlové ovlivnili chod dějin nejen před válkou a okupací, ale i po válce a nejvíce v roce 1977. Podepsáním spolupráce s komunisty se upsali ďáblu, ale vědomě. Koktavec Václav židovského původu byl jmenován prezidentem a ..... národ nechápal. Proč má tak krátké nohavice??? Protože je ŽID A ZEDNÁŘ. Snad si to najdete v historii tohoto webu. + Rudé právo jsem viděl a nemyslím si, že současný tisk je lepší ... prostě se opět občanům vymývá mozek. Předtím Sovětský svaz a dnes demokracie zanechávajíc po své pouti světem tisíce mrtvol. Ano, taková je demokracie v podání USA a EU. Tisíce vandráků z Asie či Afriky dnes putují do Evropy a na cestu jim "svítí" negr Obama ovládaný několika skupin vlivných. Proč ti negři a jiní vandráci netáhnou do země zaslíbené ... USA? To je záměr. + A teď musím ve vstoje tleskat Putinovi. Kolik náboženství a různých kultur je v Rusku a nikdo se tam nehrne. Proč? Protože by tvrdě narazili jako podporovaní "Amíkama": Osetii-Gruzii. Dnes je Ukraina totálně nahuntě stejně Libye, Afghanistán, Irák atd. To je de,mokratická stopa státu USA. Sýrie má problém se vyrovnat z problémy, který mu přivodila politika USa a Turecka. Najednou existuje nějaká ozbrojená banda, která si říká islámský stát :-) Turecko rabuje v Sýrii a najednou se zjeví mesiáš a pomůže Sýrii ... Putin. + A teď velice rychlá zkouška z počtů. Kolik vojenských základen má ve světě demokratický stát USA? Rychlá odpověď 1 000. Kolik vojenských základen ve světě má Rusko? Ještě rychlejší odpověď. Dvě. Ovšem na scénu přichází drak Čína. Buduje své základny rychle efektivně a bez výstřelu a mrtvol. Prostě jejich peníze nesmrdí a pomáhají budovat a ne uplácet jako u "Amíků". S Trockým jste mimo .... už si na to zvykám. + Klidně mohu býti nazýván Rusofil, Herpetolog či Věčným nespokojencem. Jsem maximalista. A ten pitomec Šinágl .... škoda slov, ale určitě si k němu cestu svými názory najdete. + Raději si najděte něco o Daniel Solis a poslouchejte i čtěte pozorně například zde: http://www.parlamentnilisty.cz/arena/nazory-a-petice/Daniel-Solis-Otevreny-dopis-prezidentovi-USA-ve-veci-situace-v-Syrii-284526 Přeji pevné zdraví a opět se těším na diskuzi. S pozdravem QF17
Datum: 07. 09. 2015 23:35:59 Autor: QF17
Předmět: PRAVDA VÍTĚZÍ
Ano, Martin přesně popsal stav celé záležitosti ohledně PRAVDY. T. Masaryk byl intelektuál a vlastenec, V.Havel byl opilec a hajzl. Vlastně teď jsem si vybavil pohřební pochod s rakví Havla ... ono to mělo vypadat stejně jako při pohřbu Masaryka. Druhý tatíček národa .... V.H. :-)
Datum: 07. 09. 2015 23:43:51 Autor: QF17
Předmět: Starý lišáku i parde M.
Jsem moc zvědav, jestli pan Bartošík najde co jsem ukryl v mé odpovědi :-)ohledně charty. A začínáš se mi líbit .... máš kadenci jako PPŠ-41. Kdo chce islámistu a další vandráky do domu či jim pomáhat, ať napíše různým idiotským nadacím v CZ. Já ne!!!
Datum: 08. 09. 2015 20:49:18 Autor: QF17
Předmět: OSN a rezoluce 1199
Pane Bartošíku, dal jsem si čas 5 minut a výsledek je kdo "upekl" bombardování Srbska: Intervence v Kosovu: právní důvody + Většina debat v NATO o použití síly v Kosovu se konala mezi hlasováním Bezpečnostní rady o rezoluci č. 1199 dne 23. září 1998 a hrozbou silou, kterou NATO vyslovilo 12. října. Tato hrozba měla podobu tzv. aktivačního rozkazu (ACTORD), opravňující vrchního velitele NATO v Evropě (SACEUR) do čtyř dnů zahájit letecké útoky, pokud Miloševič nesplní podmínky rezoluce OSN (Konečné datum bylo dvakrát odloženo, na 17. října a 27 října, a potom dočasně pozdrženo, vzhledem k pozitivním akcím pozemních sil. Aktivační rozkaz ovšem zůstával stále v platnosti.) Po zahájení útoku v březnu 1999 se již v NATO mnoho nediskutovalo. + Rezoluce č. 1199 byla podnícena náhlými přepady jugoslávských sil v Kosovu v létě 1998, pod pláštíkem odrážení útoků Kosovské osvobozenecké armády (UCK). Tyto přepady skončily vyhnáním 250 000 kosovských Albánců z jejich domovů, 80 000 z nich nalezlo útočiště v sousedních zemích či regionech. Rezoluce žádala zastavení nepřátelství proti civilnímu obyvatelstvu a stažení jugoslávských bezpečnostních jednotek používaných k represím proti civilnímu obyvatelstvu, návrat vyhnanců a osob bez domova, svobodný a nerušný přístup organizací humanitární pomoci k potřebným osobám. Také odsuzovala teroristické akce podnikané kvůli politickým cílům. Hrozba NATO, že použije sílu, se shodovala s cestou zvláštního amerického vyslance Richarda Holbrooka v Bělehradě, během níž dosáhl s Miloševičem dohodu, že OBSE může vyslat do Kosova monitorovací (verifikační) misi, a NATO může provádět letecké pozorování (tzv. operace Eagle Eye). Hrozba NATO byla zřejmě tím základním nástrojem, který přispěl k uzavření této dohody. + I když až do podzimu 1998 všechny státy NATO souhlasily, že existuje morální a politická povinnost jednat, stále nenacházely právní základ pro vojenskou akci proti Srbsku. Přinejmenším šest zemí ? Belgie, Francie, Německo, Řecko, Itálie a Španělsko ? mělo politické a právní pochybnosti, které odrážely nehotový stav mezinárodního práva, týkající se humanitární intervence. + Jedním z aktivních stoupenců vojenské akce byly Spojené státy. Důvody Washingtonu byly ale více morální než právní. Když byli donuceni odpovědět na právní základy intervence, američtí vládní úředníci se odvolali na existující rezoluce OSN ? na rezoluci č. 1160 (z 31. března 1998) a zvláště na rezoluci č. 1199, kterou srbské síly porušovaly zvlášť křiklavým způsobem. Tato rezoluce, protože byla založena na kapitole VII Charty OSN, poskytovala NATO dostatečný právní základ, aby podniklo vojenskou akci. + Aniž by odmítli americké zdůvodnění, právníci britského ministerstva zahraničí hledali legální základy ?práva na intervenci?, jehož průkopníky byly, jak se domnívali, spojenecké jednotky v r. 1991 ve válce v Perském zálivu, když vyhlásili nad Irákem bezletové zóny, a to bez rezoluce založené na kapitole VII. Ale i když tehdy nikdo proti bezletovým zónám nic nenamítal, přece jen to nevytváří precedent pro uznání nového ?práva na intervenci?. + Tehdejší německý ministr zahraničí Klaus Kinkel vyhlásil, že je nespokojen s americkými i britskými argumenty, a hledal alternativní právní zdůvodnění. Klinkel poprvé poukázal na to, že odkazy na kapitolu VII v rezolucích 1160 a 1199 jsou nedostatečné, což Rusko a Čína doprovodily prohlášením, že tyto rezoluce nemohou být interpretovány tak, že opravňují užití vojenské síly. Při hlasování o rezoluci 1199 se Čína skutečně hlasování zdržela, protože text prý obsahoval zásah do jugoslávské suverenity, zatímco Rusko ukázalo na to, že obě rezoluce obsahovaly tvrzení, že pokud jejich požadavky budou splněny, rada zváží další akce. O žádných silách ani sankcích se v této fázi v Radě bezpečnosti nemluvilo. V tomto ohledu obě rezoluce obsahují důležité věty. V rezoluci 1160 Bezpečnostní rada zdůrazňuje, že ?neúspěch v pozitivním řešení situace v Kosovu povede k zvážení dalších opatření? (par. 19). V rezoluci 1199 se rada rozhoduje, že ?jestliže nebudou konkrétní opatření požadované rezolucí 1160 (1998) přijaty, zváží další akce a opatření k udržení míru a stability v regionu? (par. 16). Rezoluce obsahující taková slova bývá obvykle interpretována, že Bezpečnostní rada povolí vojenskou akci. + Kinkel zkusil vypracovat jiný důvod, který spočíval na daných podmínkách, které ? podle jeho mínění ? dělaly vojenskou hrozbu legitimní. Tyto podmínky zahrnovaly neschopnost Bezpečnostní rady jednat v mimořádné situaci, skutečnost, že vojenská hrozba byla ve ?smyslu a logiky? rezolucí 1160 a 1199 (ačkoliv, dovozoval, druhá rezoluce neposkytovala přímý právní podklad), a zejména vysoký standard ochrany lidských práv, dosažený evropskými státy v kontextu OBSE, zvláště co se týče ochrany minorit. Pozice nastupující koalice sociální demokracie (SPD) ? zelení byla sice méně jasná, ale později předseda SPD Oskar Lafontaine vyhlásil, že nová většina podporuje postoj odcházející vlády, aniž by ovšem specifikoval, zda to patří právnímu zdůvodnění, nebo politickému rozhodnutí. Kancléř Gerhard Schröder si trochu protiřečil, když uvedl, že s ohledem na rezoluci 1199?si NATO nedalo samo sobě mandát, ale jednalo v rámci OSN?, ale zároveň uvedl, že ?monopol a zodpovědnost na použití síly pro zachování světového míru a mezinárodní bezpečnosti má Bezpečnostní rada?. Nejvíce se ke Klinkelovým argumentům přiblížil nastupující ministr zahraničí Rudolf Scharping, když vyhlásil, že si myslí, že se mezinárodní právo musí dále vyvíjet, aby se hromadné porušování lidských práv stalo legálním základem vojenské intervence.+ Více zdroj: http://www.kaplani.army.cz/index.php?id=105 + Kdo hledá tak najde.
Datum: 12. 09. 2015 07:25:27 Autor: Misustov
Předmět: BOUŘE VE SKLENICI VODY
( Dopředu se omlouvám, že ač neurozený použiju několik vyjádření ve stylu Karla, knížete ze Schwarzenbergu). Bouře ve sklenici vody nastala, když esej ? Na hranicích ČSSR bylo zastřeleno 145 lidí? doplnil Ludovit jedenáctý málo srozumitelným příspěvkem ve kterém konstatuje, že na Slovensku vládnou komunisti, převlečení za katolíky. QF17 na to reaguje ironickou poznámkou a článkem obsahujícím běžně dostupné statistické údaje, počty občanů žijících v bídě, bezdomovců, v exekuci. Kausa mohla být uzavřena, protože se vůbec netýkala jedenáct let starého tématu. Nestalo se tak vinou intervence antikomunisty, kterého popadnul amok. Možná, že podepsaný antikomunista pásl s QF17 krávy, protože jej oslovuje jako svého soudruha. V případě, že tomu tak není, potom se QF17 oprávněně ohrazuje, nemůže akceptovat, aby jej kdejaký cowboy (slang) přeloženo do češtiny ?kurvy syn? veřejně označoval, jako svého soudruha (kumpána). Záliba QF17 v PPŠ-41 není důkazem, že je marxista-leninista, jmenovaný je obdivovatelem amerického Shermanu a obdivovatelem generála Pattona, což nebyl žádný sovětský politruk. Tak zvaný antikomunista podsouvá návodnou výzvu QF17, aby napsal na sebe přiznání, což je nemravné a takové triky jsou na příklad u soudu zakázány. Moje kamarády, kteří strávili léta v dolech a kriminálech a jsou tedy vskutku cejchovaní anti? by taková špína ani nenapadla. ? Příspěvek Pana Bartošíka je tradičně kultivovaný, přínosný, zajímavý, dále to nebudu rozvíjet, protože pan Bartošík to nepsal, aby byl chválen, ale aby se diskutovalo a naštval by se. V dobách záře rudé jsem Rot Recht nečetl, pro jeho velký rozměr. Překvapuje mě proto podrobná citace stará téměř čtyřicet let. Dovoluji si projevit nesouhlas s výrokem? Možná se Vám po těchto režimech stýská, mě absolutně NE. Je to opět nedovolený návodný kapciozní názor. QF17 se nestýská po těch dobách, ale po mléku, které mohlo zkysnout, v ČSSR, však mléko kvalitní nebylo, bylo mizerné, jak konstatoval i předseda legendárního JZD Slušovice doc. Čuba ? dnes je však prodávaná v supermarketech kapalina ještě horší kvality a je vydávaná za mléko. Jak to vypadá s jinou potravou, za totality byla k mání hovězí konzervička za 8,5 Kč, kterou jsme my trampové standardně konsumovali. Před týdnem jsem zjistil, že v lese za mou chatou postavili mravenci své mraveniště. Na uvítanou jsem jim dal polovinu hovězí konzervy, za dva dny jsem se šel podívat, jak si pochutnali, očekával jsem, že najdu pečlivě vyčištěnou plechovku, ale ačkoli mravenci, sice okolo běhali, varováni pudem sebezáchovy, se masa v plechovce nedotkli, tedy i mě se stýská po vojenských konzervách za 8,5 Kčs. ? Pozoruji, že celý Masarykův odkaz začíná slovem ?nebát se? a končí slovem ?nekrást?, že existuje jeho rozsáhlé dílo, o tom ti ?Masarykoidi? nemají potuchy, natož aby interpretovali, na příklad ?Ideály humanitní? ?Světová revoluce? ?Evropa a Rusko?, copak se zamyslet nad jeho poznámkou ?Tož demokracii bychom měli, teď ještě nějaké ty demokraty? je to myšlenka neustále aktuální. Názor na pana Šinágla nekomentuji, slyšel jsem o něm nepatrně víc jak pan Bartošík. QF17 bohužel neuvedl nejvýznamnější Šináglovu kvalifikaci- že je nacista, je členem, nebo kolaborantem Witikobundu, který považuje německá zpravodajská služba BfV za extremistickou organizaci. Činnost Madly ze Smíchova nemusel nějak rozepisovat, ta je na VEBu dohledatelná. ? Výrok VERITAS DOMINI VINCI a je vyjádřením víry a filozofie krále Jiřího z Poděbrad. Výrok pronesl v době, kdy kardinal AENEAS SYLVIUS PICCOLOMINI konstatoval, že česká selka zná Písmo svaté lépe, než římský prelát. Chápeme, co chtěl král vyjádřit, ale je záhadné, co chtěl vyjádřit autor ?vítězství pravdy a lásky, nad lži a nenávisti?. Sám autor vzpomínal, že tato myšlenka jej napadla, když za revoluce vstoupil na balkon a viděl masy rozjásaných lidí. Lze konstatovat, že výrok ? Pravda a láska vítězí? je kýč, ?zkurvenina? která nemá nic společného s heslem Krále Jiřího z Poděbrad. Před několika měsíci jsem seděl u stolu s bývalým ministrem zahraničí a předsedou OSN, ten při hodnocení Václava Havla pochopitelně nepoužíval slovník QF17, ale vyjádřil se v tom smyslu, že rozdíl mezi Havlem disidentem a Havlem prezidentem je, že otočil o sto osmdesát stupňů, použiju-li brněnský hantec, je křivej jako klika od polepšovny. Jan Kavan konstatoval, že je nevysvětlitelné, proč málo schopný Havel byl západními medii protěžován mnohonásobně víc, než chartisté daleko produktivnější. Dovoluji si tvrdit, že toto vysvětluje QF17 ? by zednář. Naopak nedá se akceptovat obvinění ze spolupráce rodiny Havlů s SD a gestapem. Otázkou rovněž je důvod, proč je Havlova busta je americkém senátu. Umístění busty Václava Havla ve foyeru Národního divadla je plně opodstatněné, do dějin dramatu vstoupil epochální kombinaci premiéry a demiéry do jediného představení. Závěrem si dovoluji doplnit (poopravit) tvrzená pana Bartončíka Autokrat, STEJNĚ JAKO AMERICKÝ PREZIDENT vždy dokáže ospravedlnit svévolné činy předstíráním, že mu jde jen o veřejné blaho a ekonomickou vhodnost (Obama ..."Spojené státy opakovaně dávají nůž na krk zemím, které nechtějí dělat to, co od nich potřebujeme,")
Datum: 12. 09. 2015 22:30:25 Autor: K.Bartošík
Předmět: Každý máme svou pravdu
FQ17,chtěl by jsem ještě zareagovat na Váš článek ze dne 23. 08. 2015.To jak vám vadí, že jsou všude jenom prachy, prachy, prachy...tak o penězích to bylo vždycky a za každého režimu. A je jedno jestli šlo o korále, zlato nebo knoflíky. Prostě to je v povaze lidstva a to nejde přeonačit. V podvědomí velké spousty lidí je v podvědomí zakodované mít více než ostatní. A opět je jedno jestli se bude odlišovat počtem BMW nebo větším umělým čápem u chalupy...Nemyslete si, že kdyby tady socialismus zůstal, že by to bylo dnes jiné. Kradlo by se stejně jen by to nebylo denně v TV, prospěcháři by se měli dobře a slušní lidé by opět dřeli bídu s nouzí. Já osobně si nemyslím, že lidé jako Sobotka, Mlynář,Nejedlý by za socialismu byli u lopaty. Kradli by stejně na teplém místečku jen s tim rozdílem, že by měli rudou knížku. Je to můj soukromý názor, ale mě je tu dobře. Hlady netrpím, práci mám, nejsem sice nijak bohatý, ale rozhodně nestrádám. Moje osobní svoboda je rozsáhlá (řekl bych, že největší v historii našeho území). Nezažil jsem válku, nezažil jsem hladomor, epidemie. Můžu se účastnit správy věcí veřejných a můžu s vámi o tom diskutovat na veřejném fóru, aniž bych se musel obávat újmy za své názory. Jsou sice země, kde bych se možná měl lépe, ale je jich relativně poskrovnu a ten rozdíl by nejspíše nebyl tak velký. Dnes večer jsem se vrátil z dovolené,na které jsem měl možnost si přečíst knihu od Světlany Alexijevičové:"Doba z druhé ruky-Konec Rudého člověka."Po přečtení této knihy jsem si uvědomil,jak dobře se u nás máme.Jen si toho nedokážem vážit. Je třeba si též uvědomit,že většina ideálů a hodnot v pravé části politického spektra vychází z přirozenosti lidské společnosti a jejího přirozeného vývoje. Kapitalismus vznikl přirozenou cestou po úpadku feudalismu a to na základě vzniklé svobody názorů, pohybu osob a kapitálu. Většina ideálů a hodnot v LEVÉ části spektra naopak vychází z uměle vytvořených teorií, iluzí a utopií vzešlých většinou z mozků pochybných existencí typu Marx,Engls, či francouzští socialisté a pod.. Levicovost si zakládá na nesvobodě, vynucené solidaritě, státním řízení, nařizování, manipulování, sociálním inženýrství. FQ 17 musím Vás zklamat,ale Parlamentní listy jsou server, který s českým parlamentem spojuje pouze název. Samotné Parlamentní listy často dávají prostor spíše okrajovým politickým proudům a bývají označovány i jako politický bulvár.Samozřejmě, že mají pochybnou pověst a ...když si přečtete chválu Lenina od Vojtěcha Filipa... nebo rychlé řešení všech českých otázek od Tomia... a navíc přebírají též články z Aeronet.cz.Takže jim věřím cca na 20%. Pane Misutove i Vás musím zklamat.Pana Kavana alias Kato nemusím.Jen si zachoval rodinné partajní atributy příklonu k protiamerické levici - jedinou výjimkou zde byl jeho souhlas s nálety na Jugoslávii. Jinak tedy patří tam, kam Joschka Fischer a jiná světla extrémně levicových aktivit 60. let, kterým se podařilo parlamentní cestou nabýt postavení, k nimž jejich revoluční aktivity nikdy nevedly.Výrok britského soudu ho označil za lháře a komentáře zahraničního tisku o muži, pohybujícím se v podivném světě polopravd, také nejsou příliš povzbudivé. Leč i negativní reklama je zřejmě dobrá.Jan Kubelík pravil svému synu Rafaelovi:"Jestliže neovládaš sám sebe,nemáš právo ovládat jiné lidi."Holt někteří naši politici,ale i ti bývali to stále nepochopili.
Datum: 13. 09. 2015 16:46:38 Autor: QF17
Předmět: Rok 2015
Pane Bartošíku, souhlasím, že si žijeme v dobrých časech od vzniku Československa 1918. Doufám a věřím, že naše děti se budou mít stejně dobře a nepoznají válku či přírodní katastrofu. Vyspělé Německo nikdy nedoženeme. Kvalita potravin je jaká je, mnohým nezbývá nic jiného, než nakupovat potraviny v Německu či Rakousku. + Ovšem .... jsme totálně rozkradený stát a obrovsky zadlužený. Kupónové privatizace a jiné pochybné transakce různých vlád pociťujeme více a více. Však pan Švejnar tento stav přesně okomentoval. + Je rozdíl mezi trojicí: Stalin, Mao, Pol pot, a trojicí: Leopold II, Hitler, Hirohito. Dnes Leopolda II a další z trojice nahradilo NATO.
Datum: 15. 09. 2015 20:47:28 Autor: Fero
Předmět: Pan Bartošík
Parlamentní listy dávají prostor oběma stranám - jak proruské, tak i pro západní. Je pak jen na čtenáři co si z toho vybere. Nevím tedy proč na nich poukazujete pouze na tu proruskou propagandu. Ano je tady, je i na PL, ale to není duvod kritizovat jenom ji, je třeba kritizovat i prozápadní propagandu. Proto člověk by neměl být jednostranně zaměřený, zkuste vnímat i špatné věci na vaší straně barikády.
Datum: 22. 09. 2015 19:45:15 Autor: Misustov
Předmět: každý máme svou pravdu, někdy i čest
Panu Bartošíkovi musím vyjádřit dík, na zklamání není ani pomyšlení. Kdyby pana Kavana, alias Kato musel, tak by se u mě dostavila mozková příhoda (česky, trefil by mě šlak).? Vraťme se však k meritu věci. Jan Kavan konstatoval, že je nevysvětlitelné, proč málo schopný Havel byl západními medii protěžován mnohonásobně víc, než jiní chartisté, daleko produktivnější. Toto mohu osobně dosvědčit, poslouchal jsem pravidelně Hlas Ameriky a BBC. Na těchto stanicích byli krom Jaroslava Šabaty, odpůrci komunizmu zmiňováni pouze heslovitě, ale spisovatel a dramatik Václav Havel s ohromnými intrádami. Často když nějaký odpůrce režimu vyslovil nějakou myšlenku, tak se na to nalepil dramatik, aby vznikl dojem, že jej inspiroval. Zda náš spisovatel a dramatik otočil o plných 180 stupňů, nebo jenom o dvě čárky méně, nemohu posoudit, protože jsem s ním neměl kontakt, na rozdíl od naší rodiny, nejsem sice literát a dramata jsou mi vzdálená, nikdo jej však v těch dobách neznal. Snažil jsem se získat informace od svých pražských přátel a jeden, předseda klubu Za starou Prahu mě sdělil, že se jedná o hospodského povaleče. Pan Kavan, nám vysvětloval situaci, když Thatcherová na Pražském hradě skončila sebechvály, o zásluhách svých a amerického prezidenta na pádu komunizmu, všichni anální horolezci povstali a chystali se vsoukat někam, Kavan však zůstal sedět, což vysvětlil následovně - svého času se dostavil na Downing Street 10 na audienci k Thatcherové ohledně charty 77a snažil se ji předat dokumenty, ve kterých byl i požadavek na sjednocení Německa, Thatcherová jej tehdy vyhodila. Později, když byl předseda OSN, tak jej Gorbačov informoval, že v hektickém roce 89 na něj Thatcherová (a snad i americký prezident) vyvíjela nátlak, aby mocensky zakročil proti dění ve východní Evropě, obávala se, aby reformovaný komunismus neinspiroval národy západní sféry.[1] Gorbačov následně konstatoval, že osvobození Evropy bylo výhradně záležitosti těchto států a západ se o nic nezasloužil. ?Toto potvrzuje skutečnost, že západ nebyl na převrat vůbec připraven, Představa našich národů byla, že bude pokračování Pražského jara. Západní ?demokraté? museli improvizovat a dělat kádrová opatření, to je zlikvidovat lidi, o které se dvacet let opírali, jako Jaroslava Šabatu, nebo Oty Šika. O mase nynějších fanatických antikomunistů tehdy nebylo vidu, ani slechu, jako ostatně o celé pravici. Ti převážně seděli v koutě, čekali, jak to dopadne, aby se přidali na vítěznou stranu, anebo vybírali příspěvky SSM. (Nepočítám do toho těch několik, co sedělo v Chartě77 a indiferentní nekomunisty, kteří nechovali onu bestiální nenávist a zhruba se řídili zásadou ?žít a nechat žít?). Domnívám se, že i komunistický funkcionář-neaparátčík, když odmítnul organizovat antichartu, pod záminkou že neví, co ta charta vůbec obsahuje, udělal pro dobro věci víc. Intenzita těchto superpravicových živlů se začala projevovat, koncem listopadu 1989, až po výzvě ?Nebojte se už je po všem, nic se vám nestane, potřebujeme vás?, nato, když bylo bezpečno, množství superpravičáků se teatrálně podepsalo pod chartu77, kdo z nich mohl, pádil na pozemkové úřady, vyřizovat si nemovitosti. Do tohoto hemžení bylo oznámeno nařízení, že v reformách Pražského jara, i když Spojené státy i Anglie celých dvacet let prosazovali jejich pokračování, se pokračovat nebude a bude se dělat cosi jako kapitalizmus. Při tomto budování pseudokapitalizmu bylo možně zneužívat nezkušenosti a neznalosti obyvatel. ? Kavan a lhář? Proč ne, politik, který nezvládá techniku lhaní je něco jako soustružník, který neumí měřit mikrometrem a nedotáhne to výš, než na regionálního politika někde v Hrotovicích. Jak je výše uvedeno, lhala baronka Thatcherová, američtí prezidenti lžou, jako když tiskne; lhal pravdoláskař Havel, viz přílohu [2] se které vyplývá, že Kavan agent nebyl, tuto citaci jsem vytáhnul náhodně, když jsem se vrátil z chaty a přelétnul diskusi pana Bartošíka. Reagoval jsem tak na informaci, kterou pan Bartošík opsal do písmene, není to jeho výplod, tedy komentář je zbytečný. Zajímavé je tvrzení ?komentáře zahraničního tisku o muži, pohybujícím se v podivném světě polopravd,? předně není možné indikovat o čem je řeč, je možné, že se jedná o projevy hlouposti novinářů, [3] je možné že se jedná o překlady českých pramenů, které bývají těžko srozumitelné i v češtině. Každý prý má svou pravdu, je zásadní jak ji kdo získal. Jiří Jírovec ji na příklad získal použitím vlastního mozku, logickým způsobem uvažování, závěr zveřejnil kdysi v britských listech, kde jsem to namátkově vytáhnul [4]. Existuji ovšem i takoví, kteří tyto schopnosti nemají a musí za svoji pravdu implementovat to, co jim novináři předloží, na tento případ lze aplikovat poznámku Miloše Zemana [5]. K jízlivému konstatování, že schválil bombardování Jugoslavie. K tomuto zločinu se vyjadřovala celá vláda, řada ministrů měla námitky, námitky pana Kavana dokonce pronikly do tisku, ale tlak ze strany paní Albrightové-Korbelové byl ale neskutečný. Z toho vyplývá, že naše suverenita není větší, než v dobách Varšavské smlouvy. Ovšem to neomlouvá, Francie nám nebyla nic dlužná, byla pouze našim garantem. Naproti tomu Jugoslavie byla členem Malé dohody a byla ochotna stát po našem boku do posledních hodin existence ŘSR, za okupace umožnila útěk všem, kdo se rozhodnuli prchnout. Její reakce na 21 srpen byla velice tvrdá, přes Jugoslavii uprchlo 200 000 naších občanů za totality, proto souhlas s bombardováním je mnohem podlejší zrada než zrada Francie v Mnichově, toto padá na hlavu vlády i těch co tento čin schvalují, obdobně jako schvalování vyvraždění Lidic některými nacisty. Každý zkrátka má svoji pravdu a někteří i čest. S panem Kavanem jsem se setkal jednou v životě, z jeho projevu je patrné, že vyrůstal na britských ostrovech, není to český buran a ani mu neleze sláma z bot, proto je styl jeho přednesu a vystupování zneužitelný. Toto bylo patrné při jednání ohledně gripenů, kdyby se choval jako pravý český buran, tak by provokatéři obratem skončili na ulici. V podstatě můžeme úděl pana Kavana srovnávat s panem Baťou, Baťa za okupace předal odboji statisíce, ty byly totálně rozkradeny a na odboj nedali příjemci ani korunu. Zahraniční pobočky financovali londýnskou vládu obrovskými částkami a po válce byl Baťa prohlášen za kolaboranta. Kavan věnoval obrovské úsilí na podporu demokratického Československa a za to byl odměněn titulem ?agent stb?, pokud by nebyl, tak se musel udělat dodatečně vepsáním do seznamů. Když byl plyšák v plném proudu, tak jsem jednomu iniciativnímu o.fóristovi položil otázku, zda se dá někdo se seznamů stb vytáhnout, byl jsem ujištěn, že to není možné, ale kdybych chtěl, že mě tam může dopsat, samozřejmě, že jsem nechtěl, on ten Kavan, Bárta, Bartončík, Škvorecký, Kundera, Foglar také nechtěli být dopsání, ale jsou tam. Kavan, Bartončík, dokonce zastávali pozice, které v rámci budování nového světového řádu nárokuje někdo jiný, proto museli decentně zmizet. V USA by to bylo drastičtější, překážející prezident Kennedy odešel na onen svět za pomoci Lee Harvey Oswalda, a protože se tam pracuje precizně, tak Lee Harvey Oswald byl neodkladně zastřelen Jacobem Rubinsteinem, ten zavčas vážně onemocněl a skonal ? Pěkná práce, líbí se vám to, pane Bartošíku, že ano. ?Pan Bartošík se ve svém příspěvku rozsáhle věnuje politologii a nebylo by zdvořilé se věnovat pouze dvacet let staré, téměř zapomenutí aféře. Levice má ve funkci státu nenahraditelné místo. Bez systému levice a pravice by kapitalizmus nemohl existovat. Tento systém kontroluje, aby bohatí extrémně nebohatli na účet chudých. ?Zbohatlíky lze z pohledu zoologie zatřídit jako predátory, a pokud nevykrystalizuje ve střední třídě množina krotitelů těchto predátorů - můžeme ji nazvat levici, potom okrádaní homo sapiens ve střední třídě degraduji, nikoli však na lovnou zvěř, ale na dravou zvěř a následuje společenský jev, kterému se říká pane Bartošík, jak? hádejte. Antický Řím pojistky sociálního systému měl, což vyplývá ostatně z oficiálního názvu státu SENATUS POPULUSQUE ROMANUS ( Senát a národ římský) a proto existoval dva tisíce let, jiné státy starověku, které tento systém kontroly neměly dostatečně ošetřeny - Sumer, Akad, Babylonie, Asyrie, Persie zmizely a nebýt archeologie, tak o nich nic nevíme. ?Kapitalismus vznikl přirozenou cestou po úpadku feudalismu a to na základě vzniklé svobody názorů, pohybu osob a kapitálu?. Nevím, odkud to autor opsal, ale dá se to tak říci, i když je to verze vycházející z myšlenek Karla Marxe ( terminologii, feudalizmus, kapitalizmus prosadil Karel Marx). Kapitalizmus mohl také vzniknout tak, že první stav, Nobilita nebyla kontrolována a blokována něčím podobným jako levice. V praxi to vypadá následovně: Do vesnice přišel Žid, zařídil si kořalnu, podnikal, podnikal, tak dlouho, až tam nic nezbylo, potom se sbalil a šel dál, tomu se říká volný pohyb lidí a kapitálu. Jak se to praktikuje dnes, firma ALSTOM koupila v ČR, podnik, ten využila technicky, ekonomicky i obchodně [Převzala obchodní aktivity, zakázala obchodní styk s dosavadními zákazníky v Americe, Africe, Asii] a šla do Číny. Tomu se rovněž říká volný pohyb lidí a kapitálu. ?Nechápu co to je uměle vytvořená teorie, to je nějaká syntetika na bázi polyuretanů? ? Humboldtova univerzita se honosí tím, že 29 nositelů Nobelovy ceny přednášelo, studovalo nebo má nějaký vztah k této univerzitě. Portréty těchto nositelů jsou ve Foyeru univerzity a na čelní stěně je do mramoru vytesaný citát Karl Marxe. Rovněž v Německu jsou po něm pojmenovány ulice. Darwin se o Marxovi zmínil kriticky, ten na to měl, rovněž jako TGM. Pane Bartošíku, na kterého univerzitě jste studoval, že máte odvahu psát ? ?mozky pochybných existencí, typu?. . ., Marxova idea internacionalizmu je v současnosti extrémně realizovaná politikou Multy-kulty v USA i EU, diktatura proletariátu byla modifikovaná na diktaturu EU, leninský princip demokratického centralizmu, největšího Marxova žáka je intenzivně používán Bruselem v EU, Zdánlivé námitky a zesměšňování Marxe autorem je v rozporu s jeho kladným přístupem pro zabíjení věřících v jugoslávských kostelích. Německo, které má Marxe za svého předního filozofa, budeme ještě dlouho všestranně dohánět a Humboldtovu univerzitu s naším jediným nositelem Nobelovy ceny rovněž. Snažil jsem se zaujmout nějaké stanovisko k moudru ?Levicovost si zakládá na nesvobodě, vynucené solidaritě, státním řízení, nařizování, manipulování, sociálním inženýrství?, ale nejde to. Mohu pouze en bloc konstatovat, že vynucená solidarita, nařizování a manipulování jsou základem práce nejenom EU, ale i amerických státníků. ?Důrazně upozorňuji, že ačkoli je filozofie disciplína, kterou žiji, tak dialektický materializmus není předmětem mého zájmu. Toto je militaristický Veb a je tedy přípustná vojácky drsná diskuse, jako na vojně, avšak pokud někdo vstoupí do filozofie tak, by měl dodržovat základní etiku v této disciplíně ustálenou, ta se ale nenajde v knize Světlany Alexijevičové, ale na příklad u MARKA AURELIA, SENECY, EPITKTETA. ???POZNÁMKY A PŘÍLOHY???????? ???????? ???????? ???????? [1] V minulosti mě informoval pan Špaček (předseda KV KSČ a jeden z mužů Pražského jara), že stejný strach, zmodifikovaného komunismu měly západní státy z Československa 1968, proto nevarovali Československo i když o invazi byly informováni několik dnů předem a při jednání v Moskvě se prezidentovi Svobodovi i celé skupině zajatců podařilo usmlouvat nějaké úlevy, ale když přišla informace, že západ se ve věci Československa angažovat nebude, Sověti smetli ujednání se stolu a nastal tvrdý, nekompromisní diktát, tak jak jej známe. Tuto informace přednesl ihned po návratu z Moskvy a mě je o dvacet let osobně potvrdil. ???????? ???????? ???????? ???????? [2] pavelpalisek Re: Máš tam chybu -ad causa Kavan. Ačkoli nejsem jeho příznivcem nebo obhajovatelem, ohledně jeho spolupráce platí přísloví, že stokrát opakovaná lež se stává pravdou. Existují svědectví o tom, že byl jedním, kteří nejvíce pomáhali českému disentu, ať už si o jeho současných morálních kvalitách můžeme myslet cokoli. Přidávám citaci z Britských listů: "John Keane ve svém životopise Václav Havel: tragédie v pěti dějstvích, se na jednom místě zmiňuje o zásadní věci: poté, co byl Jan Kavan obviněn ze spolupráce s Stb, sešel se Havel s Kavanem a Petrem Uhlem v jedné pražské restauraci. Tam Havel Kavanovi potvrdil, že ví, že Kavan pro Stb nikdy nepracoval, dodal však, že z politických důvodů to nemůže říct veřejně. (Ověřoval jsem si pravdivost této epizody v říjnu 1999 u Petra Uhla a ten ji potvrdil.) ???????? ???????? ???????? ???????? [3] Zeman: ?...tak se mi z toho upřímně řečeno zdvihá žaludek a říkám si, že někteří novináři jsou ještě horší než čeští novináři, a to je co říci, pane redaktore."???????? ???????? ???????? ???????? [4] Jiří Jírovec Poznámka k případu Jana Kavana. Případ Jana Kavana mě zajímá hlavně kvůli tomu, jak pěkně do sebe jednotlivé události nepasují. Připusťme na chvíli, že Kavan alias Kato byl tajným spolupracovníkem Stb. V tom případě se musíme ihned ptát, proč by takovou spolupráci jako britský občan vůbec navazoval. Řekněme, že by se nějaký důvod našel. Máme tedy firmu Kato, která svoji spolupráci buď předstírá, nebo ne. Ať tak či onak musí občas dodat nějaké informace, jinak by jeho spolupráce neměla valný smysl. Na hypotetické scéně tedy je schizofrenická dvojice Kavan-Kato. Ten první posílá do Československa jeden kamion s literaturou za druhým (podle jeho rozhovoru v BL, 28.7. 1998 jich bylo přes čtyřicet). Žádný nebyl zadržen (a zásilky byly nepochybně patřičně distribuovány - poznámka JJ). Až do aféry s francouzským kamionem neposkytl tedy Kato žádnou podstatnější informaci, která by zásilkovou službu narušila.Měl Kato něco společného s francouzkým kamionem a samolepkami s adresami? Bylo by jistě zajímavé dát slovo Tigridovi, aby vysvětlil (pokud to již někde neudělal) proč (a) seznam adres vůbec sestavil, když v Československu nepochybně existovala spolehlivá distribuční síť i bez jeho přičinění a (b) kdo mu dal právo vybírat z telefonního seznamu reálná jména (ad hoc, jak tvrdí Kavan ve zmíněném rozhovoru) a vystavovat nezúčastněné lidi možnému postihu. Něco jiného by bylo, kdyby nedisidentské adresy a jména byly fiktivní - pro zmatení Stb. Adresy se nakonec ocitly v kamionu a z něj se dostaly do rukou Stb. Kdyby ovšem Kato informoval jak měl, tak by ty adresy měla Stb z jeho ruky dřív než se kamion dokodrcal na české hranice a věděla by i o tom kdo je bude převážet. Pak stačilo sledovat jak bude zásilka distribuována. Místo toho byl kamion pouze zadržen a existence seznamu adres dokonce zveřejněna tiskem (asi aby si každý dal včas pozor). Dochází k další schizofrenické situaci. Konspirativně organizovaná síť disidentů se prostřednictvím sdělovacích prostředků zároveň sama odkrývá (viz inkriminováný program BBC a Kavanovu "lež" v něm obsaženou) údajně proto, že publicitou omezuje manévrovací schopnost tehdejší československé prokuratury .Na případu "Kavan" je zdaleka nejzajímavější to, že se znovu vynořil nikoli v rámci objasnění minulosti, ale kvůli snaze zlikvidovat (sociálně demokratického) politika do budoucnosti. V tomto směru jde o obdobu snahy některých politických kruhů v USA "dostat" Clintona.JE VÍC NEŽ SMUTNÉ ČÍST, ŽE "NĚKTEŘÍ ČEŠTÍ NOVINÁŘI JEZDÍ PO BRITANII JAKO ZBĚSILCI A SHÁNĚJÍ ŠPÍNU, KTEROU BY MOHLI POMAZAT JANA KAVANA" ( JAN ČULÍK, BL, 17.8. 1998).Je stejně smutné číst závěr článku Tomáše Peciny ve stejném čísle BL: "Pro Kavanův případ je asi příznačné, že nejvíc mají Kavanovi jeho činy za zlé ti, kdo v době kdy Kavan organizoval zásilky zakázaných knih a bojoval za osvobození disentu, projevili minimum statečnosti a vesměs přežívali v redakcích komunistických deníků nebo dokonce na nejrůznějších úrovních stranických a svazáckých hierarchií." Říká jinými slovy stejnou věc jako otec Lizetky (v Tankovém praporu Josefa Škvoreckého) říká, že to jednou všem komunistům spočítá. Nikdo mu neujde, protože jako výběrčí členských příspěvků v jejich závodní organizaci má o všech přehled.Není lehčí cesty jak se vymanit z české malosti preventivního vyřizování účtů než otevřít archivy. Jsem přesvědčen, že nikoli archivy Stb (nepochybně do značné části neúplné či nepřesné), ale především stranické a vládní dokumenty obsahují informace o tom, co a odkud (v případě disentu) režim věděl, jak na různé situace reagoval a jaký byl skutečný vliv disentu na vývoj československé společnosti v letech 1970-89. Neexistuje rovněž žádný důvod, proč by slovo nemohli dostat bývalí zaměstnanci (nikoli agenti) bezpečnosti, Většina z nich je jistě naživu. Obáváme se snad, že řeknou něco, co nechceme slyšet? PS Pro úplnost dodávám, že Jana Kavana osobně neznám.???????? ???????? ???????? ???????? [5] Novináře dělím do dvou skupin. Tou první skupinou jsou normalizační komunistická práčata. Tento typ pokládám za novinářské prostitutky a hluboce jimi pohrdám. A pak je druhý typ novinářů. A to nejsou jen hlupáci, to jsou sebevědomí hlupáci, kteří píší o všem a nerozumějí ničemu. A tito hlupáci spolu s novinářskými kurvičkami vytvářejí mediální prostředí v této zemi. Zeman
Datum: 24. 09. 2015 08:39:26 Autor: Andrea
Předmět: Brutalita čsl. pohraničních komand
Pro dokreslení situace na čsl. komunistických hranicích uvedu jeden případ, který se projednával na Parlamentním shromáždění Rady Evropy dne 15.5.1972. Při projednávání rezoluce 3118 o obskurní situaci v ČSSR po 21.8.68 brutalitu čsl. pohraniční stráže zmínil dr. Franz Karasek, rakouský lidovec, člen rakouské mise při OSN v letech 1970-79. Uvedl,že počátkem května 1972 jistý bývalý čsl. občan přijel až z JAR přes Vídeň k čsl. hranicím, aby mohl zamávat své matce stojící na opačné straně. Třebaže stál na rakouském území, byl čsl. pohraničníky postřelen, ti vzápětí protiprávně vstoupili na rakouské území, a přes jeho vůli tohoto postřeleného člověka odtáhli na čsl. stranu hranic. Rakouská vláda protestovala, a požadovala jeho návrat do Rakouska - čsl. vláda nejenomže rakouský protest cynicky odmítla, ale Husák ještě pronesl arogantní projev o narušování čsl. hranic z rakouské strany, a že si čsl. vláda tyto rakouské provokace nenechá líbit ... Bylo by zajímavé se dozvědět jméno a další osud tohoto člověka.
Datum: 24. 09. 2015 21:06:01 Autor: QF17
Předmět: paní Andrea
Má pravdu, desítky občanů ze sousedního Rakouska i Německa bylo postřeleno i zastřeleno vojákem PS. Počty civilních osob, které pohraničníci zavraždili se velice různí a snad nejpřesnější smutné číslo je 280, někteří byli zastřeleni 143-145, usmrceni el. proudem, minami, roztrháni psy či se utopili nebo spáchali sebevraždu. Mnoho civilistů byla zraněno při autonehodách vojsk PS. U PS bylo číslo úmrtí podstatně vyšší a to 648, ale skoro všechna neštěstí pramenila z přílišné horlivosti a nepozornosti. + Je znám smutný příběh o zastřelení dvou rybářů z Rakouska lovících na Dyji z roku 1956. + Skoro nikdo z PS nebyl potrestán, protože jak jsem výše, PS byla legální "zabijácká jednotka".
Datum: 28. 09. 2015 10:49:19 Autor: Misustov
Předmět: Brutalita čsl. pohraničních komand
Pro dokreslení situace na čsl hranicích. Československá pohraniční stráž nebyla organizovaná do komand, ale do brigád. Podle toho co má paměť sahá, jistý občan JAR si schůzku se svoji maminkou domluvil se souhlasem Čs. Úřadů. Zamávání na druhou stranu, přes pohraniční pásmo by byl vtip. Jeho maminka dostala povolení přístupu až na čáru, tedy stála od svého syna několik metrů, odvlečení bylo provedeno bez použití zbraně a postřelení, bylo to na hraničním přechodu. Do incidentu se vložila vláda JAR, tehdy se jednalo o tom, že případ bude projednáván na OSN a oznámila, že provede proti ČSSR odvetné opatření a to bylo i na arogantní Československo silný kafe ? proti takové akci na africkém kontinentu by byla naše vláda úplně bezmocná a proto unesená osoba byla vrácena. Případ jsem konzultoval s důstojníkem PS, který však tento případ neznal, nebo ji nepamatoval ?(sloužil na bavorské hranici), vyslovil ale názor, že tehdy to bylo možné, aby si maminka dala se synem rande v Jugoslavii, což se běžně dělalo. Mimo to mě informoval o daleko větším průšvihu a to zastřelení německého turisty 200 metrů od hranice, což mělo za následek posílení ostrahy hranice německou GP, včetně armády, a pro nás se zkomplikoval průchod komunistických, snad i sovětských zpravodajců a osob tam nežádoucích do BDR. Rovněž informoval, že v těch dobách byl pokus o překročení hranice našimi občany velmi řídký. Hlavními zákazníky byli občané DDR, ti pokud byly zadrženi v pohraničním pásmu, reagovali na výzvu, nekladli odpor a nebyla a to recidivita, tak se to řešilo jako přestupek, v opačném případě se předávali orgánům DDR.
Datum: 30. 09. 2015 14:19:27 Autor: K.Bartošík
Předmět: Odpověď
QF17, píšete, je rozdíl mezi trojicí: Stalin, Mao, Pol pot, a trojicí: : Leopold II, Hitler, Hirohito. Dnes Leopolda II a další z trojice nahradilo NATO.Nevím,kterého Leopolda II myslíte?Já znám Leopolda II., což byl římský císař, český a uherský král, se narodil jako syn Františka l.Štěpána a Marie Terezie. Doba vlády Leopolda II. je obvykle považována za období éry osvícenského absolutismu v habsburské monarchii.Další byl Leopold II. Belgický,který měl stejně hluboce namočené ruce do krve jako Stalin, Mao, Pol pot,Hitler, Hirohito.Jen mi tam nějak schází krev statisíců ,nebo miliónu mrtvých,které by mělo na rukou NATO. Pane Fero,já si myslím, že už zde není nikdo kdo by svým občanům,znemožňoval číst noviny,nebo knihy,které si chtějí přečíst,nikdo nikomu nezakazuje se dívat se na filmy,které by rádi viděli.Já jsem napsal pouze svůj názor,ale respektuji i Váš názor. Pane Misutove chci Vám poděkovat za Vaši odpověď,ale je vidět,že jste skvělý rétorik,který vždy a vše dokáže zdůvodnit. K panu Kavanovi jen krátce.Vaše názory Vám neberu, je třeba se ještě pozastavit nad kauzou smlouvu o pronájmu Českého domu v Moskvě, kterou též podepsal,kauza obsah trezoru Jana Kavana, nebo jeho pláč nad tím jak nízký má důchod. Už jsem se nechtěl vracet k K.Marxovi.Ale nikomu neberu jeho názory. Můj názor je tento:Že ještě dnes jsou miliony lidí na naši planetě nuceny žít v té největší bídě kvůli pokřivené ideologii jistého K.Marxe.Před mnoha lety mi řekl jeden profesor."Komunista je ten co četl Marxe a antikomunista,který ho pochopil"! Winston Churchill řekl: ?Kapitalismus je typický nerovnoměrným rozdělením bohatství a socialismus rovnoměrným rozdělením bídy?.Mao Ce-tung to doplnil,když řekl:"Všechna moc lidu vychází z hlavní pušek".A teď si vyberme. Možná se u Vás dostaví mozková příhoda (česky, trefi Vás šlak),až Vám napíší,že na rozdíl od mnoha diskutujících patřím k lidem,kteří si odkazu V. Havla velice váží. Jako disident soustavně vystupoval proti politickému systému, roku 1975 napsal otevřený dopis prezidentu Husákovi a vrcholem této činnosti byla Charta 77, za což byl odsouzen k pěti letům vězení.Je těžké vyjít se svou "kůží na trh" a nechat se otrhávat kdekým.Pořád by jsme mohli být šťastni kdyby jsme měli prezidenta jako byl Václav Havel, který nestaví své ego nad svůj úřad, který nedělá ostudu a je respektován zahraničím i na západ od nás.Nevšiml jsem si, že by obcházel parlamentní dohody a jmenoval svou vládu..Čím větší zbabělec, tím víc pomlouvá pana Havla. Jako prezident měl pravomoce okleštěné, de facto žádné. Jeho hlavní povinností bylo reprezentovat stát, a to udělal v maximální míře. Vedle toho mohl být morální autoritou, a to pro každého člověka používajícího mozek bezesporu byl. Pak už se nám celý svět totiž jen smál... A směje dodnes.Teď je hrozně v módě - svádět na Havla, že mohl za toto či za toto. Ale nemohl. Nemohl dělat vůbec nic, proti komunistickým kariéristům, kteří se chopili vesel s cílem dostat se do křesel. Vždyť na rozdíl od něj studovali univerzity po celém světě, zatímco on v té době zvednul hlavu a seděl v base. Hledejte vinu u těch "ekonomů", ne u Havla... Ano měl stovku osobních chyb, jako každý, ale problém leží jinde. Ze třech českých prezidentů to u mě jednoznačně vyhrál. Btw.Pravda a láska vždy musí zvítězit nad lží a nenávistí-až přestane vítězit bude u nás opět diktatůra. Pane Misutove navrhuji naši virtuální diskuzi,která nesouvisí s tématem ukončit a uzavřít mír do příští diskuse na další téma.
Datum: 30. 09. 2015 20:07:54 Autor: QF17
Předmět: pan Bartošík
Udělal jsem dvě trojice. Jedna trojice se Stalinem sice prováděla krutý teror a nesmyslné vraždění, ale jednalo se o občany státu kde vládl Stalin, Mao či Pol. Druhá trojice s Hitlerem prováděla vraždění i mimo území, ano myslel jsem Belgického Leopolda II. Císař Hirohito předčil všechny co genocidy týče. + Pane Bartošíku, jak odpovíte na tohle: ?Použití ozbrojených sil na území třetích zemí je vůbec možné buď na základě rezoluce Rady bezpečnosti OSN, nebo na žádost legitimního vedení této země. V daném případě bude Rusko fakticky jedinou zemí, která bude konat tuto operaci na legitimním základě, a sice na žádost legitimního syrského prezidenta". NATO či USA o pomoc suveréní stát Sirie nepožádala a tak to bylo třeba s Libií.
Datum: 02. 10. 2015 19:14:53 Autor: Misustov
Předmět: pane Bartošík; hodina marxismu-leninismu
Každý má svoji pravdu a svého lumpa, já mám se všemi nectnostmi i cnostmi Winstona Churchilla, někdo Autora pravdy a lásky. Protože se zde někdo opírá o výroky W. Churchilla jako hlavní trumf, tak chtě nechtě se musím zapojit. Nejprve příměr, F.W. Nietzsche si vytvořil ideál nadčlověka, přestože to byl výtvor jeho pomatené fantazie, nebyla to americká zrůda se silou býka a gangsterským mozkem, podle vzoru amerického supermana, ale člověk, podle jeho představ všestranně dokonalejší, to byla nějaká idea; realizátoři této ideje namalovali živočichu rodu homo sapiens na výložky jeho uniformy runy a na čepici dali smrtihlava, a nadčlověk byl hotov. Obdobně K. Marx měl ideu, že proletariát, který bude nejvyspělejší, svrhne kapitalizmus v jeho vrcholové fázi a odstraní vykořisťování člověka člověkem. Proletariát splňující představy Marxe měli být hoši od Kruppa, Siemensu, Mercedes Werke a vůbec s Porýní; tedy žádné slovanské etnikum, nedej bože české, kterým prozíravě opovrhoval. Čas Č. měl nastat, když bude kapitalista v úpadkové formě kapitalizmu nahrazován bankéřem, oligarchy, zednářskou lóži, vládcem bílého domu a podobnými relikty. Bolševickou revoluci v Rusku, které nebylo ani podle Marxe vyvinutou kapitalistickou zemi, neorganizovala dělnická třída, ale nefachčenkové, kteří nikdy nepracovali-měli obě ruce levé (pražská Lumpenkavarna je obsazena výhradně nefachčenky) a šli na to jinak, Polák Felix Dzierzinski (krvavý Felix) povraždil půl milionu Rusů, Žid Kagan nechal zemřít hladem miliony Ukrajinců, oba si mysleli, že takto odstraňují vykořisťování člověka člověkem. V rejstřících Churchillových děl jsem nenašel citaci, nebo odkaz na Marxe, z čehož vyplývá, že Winston byl k Marxovi inertní, jeho kritika se týkala systému, nikoli filozofie a to značně komplexněji, než je rovnoměrné rozdělování bídy. Upozorňuji, že jsem hodnotil výhradně osobu a nikoli systém. Tedy na vazbu Marx ? Churchill laskavě zapomeňte. Lída Baarová se zapomněla s Dr.Goebbelsem a byla společensky odepsaná, Václav Havel se zapletl s osobou, která dostala ve své vlasti, Spojených státech severoamerických, přídomek ?Irácká smrtka?, na Balkáně ji říkají balkánská řeznice a navrhoval ji jako prezidenta České republiky. Jeho doktrína humanitního bombardování se ironicky používá v politickém žargonu mezinárodně. Tyto skutečnosti degraduji vzdech o vítězství pravdy a lásky pod úroveň (budu vulgární) lidského pšouknutí. Kdyby byl Václav Havel prezidentem dnes, tak by k nařízeným pěti tisícům imigrantů připsal nulu. Přes chladný postoj k Havlovi mám navzdory jiným kritikům ve velké úctě jak paní Olgu, tak Dagmar. Autor se snižuje se k takovým malichernostem jako je pronájem putyky v Moskvě, nebo tresoru, a následně se dočítáme, že mezi aktéry jsou podvodníci, jako Mareš-Nedorost-Šiša-Berka-Kozel-Tuhý, tedy lidé po kterých sahala ruka zákona. Tato pavlačová kultura mě provokuje, abych si založil složku drbů na Václava Havla, kde budu evidovat, jak se Havel v letadle poblil, jak byl v Německu hospitalizován pro otravu alkoholem, důkladně prověřím kolaborantskou činnost jeho rodiny, jeho faulfaulty v politice atd.
Datum: 03. 10. 2015 08:24:32 Autor: Martin
Předmět: Pane Misustove...
...Byť se světonázorově v mnoha ohledech lišíme, Váš příspěvek je opět brilantní a obsahově hodnotný. Je Vám ale asi samotnému jasné, že oba vedete debatu na různé úrovni a tuto, tentokrát sametovou, oponu se Vám strhnout nepodaří. Cením si však Vaší snahy - jsem patrně o dost mladší než Vy, ale sílu a energii na toto již opravdu nemám. Doufám, že Vaše argumentace nebude označena za pomluvy VH a Vy tím pádem za zbabělce, jak bylo naznačeno v posledním oponentově příspěvku (mmch vysloveně laděného k ukončení debaty, jenž je v něm poptáváno)
Datum: 04. 10. 2015 00:53:00 Autor: QF17
Předmět: Martin, Ach jo ... Misustov
Je to velmi zajímavý občan ....., který dokáže dokonale fabulovat, ale zároveň má úžasné znalosti. Diskutovat s ním je těžké, ale jen člověk - diskutér, který je náležitě připravený má šanci uspět. Pan Bartošík je inteligentní diskutér, ale jeho svým způsobem "zaujaté" i jednostranné názory nejsou vhodné pro dialog, ale monolog. Vážím si paní Andrei, dokáže napsat zajímavé téma i ráda si nechá svůj názor doplnit od diskutéra.
Datum: 05. 10. 2015 16:35:36 Autor: K.Bartošík
Předmět: Oprava
Všem děkuji za věcnou diskusi a pro pana Misutova Přesný citát od Sira Winstona Churchilla zní:?Kapitalismu je vlastní jedna vada: nerovnoměrné rozdělení bohatství. Socialismu je vlastní naproti tomu jedna ctnost: rovnoměrné rozdělení bídy?
Datum: 05. 10. 2015 18:27:56 Autor: Misustov
Předmět: to pan Bartošík
Děkuji, nevím jaký je originál, překlad bude mít více verzí. Smysl je však stejný.
Datum: 05. 10. 2015 18:29:34 Autor: Misustov
Předmět: to Martin
Martine, děkuji za pochvalu a těší mě, že se Vám můj příspěvek líbil. Moji maličkost inspiroval Váš příspěvek k zamyšlení nad pojmem ?zbabělost?. Proti jiným evropským národům, má český sklon k jadrnému vyjadřování při hodnocení negativních vlastností druhých. Zádrhel je však nevhodná volba výrazů, na příklad výrazem ?to je kurva?, se nemusí urazit hodnocený, ale ty holky pod lucernou. Nevhodné využívání vulgárních výrazů lze demonstrovat na příkladu: Čím větší zbabělec, tím víc pomlouvá pana Havla. Zbabělost souvisí s pomlouváním tak, že obojí je charakterová vada, nic víc. Podstatou zbabělosti je absence vůle zbavit se strachu, ale zbavení se strachu není vždy vhodné, strach je dán pudem sebezáchovy, proto zdravý člověk stojící v kolejišti se nebude zbavovat strachu před přijíždějícím vlakem a rozumně opustí kolejiště, ale jestli opustí své kolegy (kamarády, přátele svěřené osoby, vojenskou jednotku) v tísni- nebezpečí, aby nedošel k újmě je zbabělost. Lze tedy usuzovat, že zbabělost je mnohočetný jev, je to taková molekula skládající se z atomů strachu, majících logickou vazbu na jiné prvky lidského charakteru a konání, některé tyto prvky se na sebe vážou (afinita) a některé odpuzuji, na příklad sloučenina strach a útěk je sice slučitelná s nadáváním, ale není slučitelná s pomluvou - útěk kapitána z lodi Costa Concordia je příklad největší zbabělosti, ale kapitán v těchto okamžicích nikoho nepomlouval. Tedy konstatování ?Čím větší zbabělec, tím víc pomlouvá pana Havla? má stejnou logiku a je to stejná pitomost jako konstatování, čím lépe hraju na klavír, tím více mléka nadojím?. Opustíme nudnou teorii a dáme si nějakou praxi: 3.12.015. byl ve Sputniku článek Aleny Novotné ? JAK NÁM POMOHOU MIGRANTI. Nebudu komentovat článek, ale diskusi, při které jeden diskutující napsal ?Škoda, že se s vámi, upocenými rudochy, nevypořádala česká společnost hned po revoluci a pěkně po vašem...; a na rozdíl od ostatních diskutujících, kteří se zbaběle podepsali jménem a příjmením tento Havloid projevil nezměrné hrdinství a podpis nahradil: ?Rusko, nepřítel ČR a Evropy Oficiální?, hrdinství zde spočívá ve skutečnosti, že se nestyděl. V tomto případě nelze však předpovědět co taková osoba spáchá v příštích okamžicích. Je pravděpodobné, že tato osoba má strach, že američtí dragouni budou na našich komunikacích vystřídáni tamanskou, nebo kantěmirovskou tankovou divizi a jeho podpis na ruském vebu by mu dělal potíže při převlékání kabátu, zde se hrdinství rázem mění ve zbabělost. Toto není fabulace, ale zkušenost, jsem o mnoho starší než Martin a mnoho si pamatuji, na příklad, rok 1968 ? jeden nadšený bourač socializmu zaníceně diskutoval, dával v tomto směru náměty. Protože to bylo rozsáhlé téma, tak si dělal poznámky, aby se mohl ve své předpokládané kariéře snáze orientovat. Přišel rok 1970, náš bourač socializmu udělal hlubokou sebekritiku, protože měl notýsek, tak na každého něco věděl, počínaje uklízečkami a řediteli, včetně jejích náměstků konče, i nastalo zděšení, někteří raději opustili podnik a uchýlili se pod ochranu Slováků. Protože nás měl Pánbůh a pana Maria rádi, tak se stal zázrak, do podniku přišel jeden zájemce o práci a když uviděl našeho bourače socializmu, tak mu dal jednu po tlamně, tento skutek zdůvodnil tak, že když 21. srpna 1968 na nádraží vysvětloval lidem důležitost internacionální pomoci, tak náš bourač socializmu na něj zavolal SNB. Následně byl náš hrdina urychleně vyexpedován do dolů. Kde se nachází, nyní si může QF17 vyfabulovat, osobně jsem si jist, že je v nějakém spolku třetího odboje. Tuto esej nepíši jenom proto, abych někoho pobavil, ale varoval. I když je mezi tímto etnikem mnoho slušných lidí, na příklad pan Bartošík, je zde nebezpečí, které je úměrné velikosti fanatizmu. Moje imaginární molekula zbabělosti má velkou afinitu (přilnavost) takových prvků, jako je zákeřnost, podlost, oportunismus lícoměrnost, nenávist. Tito lidé jsou nebezpeční svoji nevyzpytatelnosti, je lhostejné zda se jedná o zbabělého bolševika, nebo lidoprávníka, oba se ve vhodnou chvíli otočí jako na obrtlíku.
Datum: 26. 12. 2015 00:05:33 Autor: stifler
Předmět: O lidském hnoji
zvaném pohraničníci. Jsou to taková esesácká kápa v komunismu. Mohou si podat ruku s SS v koncentráku. Také hlídali koncentrák v komunismu jako krvelačné bestie. A KCP - jak je možné že jsme s těmi kurvami ještě nezatočili?? Dovedete si předstravit že by se v Německu oficiálně a beztrestně scházeli hoši z SS jako u nás hoši z KCP nebo členové NSDAP jako u nás KSČM?? Asi ne že!!
Datum: 26. 12. 2015 10:11:23 Autor: Ben
Předmět: stiflerovi
Já nejsem lidský hnůj, protože jsem obdržel povolávací rozkaz ke 14 DM do Přáslavic a nikoli do Aše k PS. Podle použitých výrazových prostředků se za lidský hnůj považuji osoby typu stiflera.Ten lidský hnůj stifler tehdy nebyl ani na světě, ani voják.Pokud chceš s někým zatočit, ta začni se svoji mamou, která tě špatně vychovala. V Německu existují doposud svazy bývalých příslušníků SS, jejích existence končí postupným vymíráním, nejmladším je dnes kolem 85 a mohou nosit upravená vyznamenání z války.
Datum: 28. 12. 2015 18:50:20 Autor: Mirek
Předmět: O lidském hnoji- stifler
Zajímal by mne Váš ročník narození. A co se týká "vzpomínkových sešlostí SS" bylo by dobré se porozhlídnout po Rakousku, Německu a obzvláště doporučuji Rigu.
Datum: 28. 03. 2016 17:25:25 Autor: Petruccio
Předmět: O lidském hnoji - o Šináglovi
Jak tu sleduji debatu vyvolanou tou mrd.ou Šináglem,tak musím konstatovat,že řada diskutujících asi nikdy nebyla na vojne a nebo jsou to obyčejní přizdisráči.Nikdo z nás si nemohl vybírat,kam půjde sloužit.Rozkaz byl rozkaz a za nesplnění byl kriminál.Takže ty blbé výplody chorých mozků,kteří nás pohraničníky kritizují,považuji za nedůstojné další diskuze.Kdo chtěl tehdy utíkat,tak si to měl buď lépe zorganizovat,neo zůstat doma.Stejně převážná většina šla za lepším.A dizidentské špičky utíkat nemusely,těm nabídla StB svobodné vystěhování,ale to se jim moc nechtělo.Takže ať mi každý z nich skočí na hák!
Datum: 29. 03. 2016 17:43:01 Autor: Pravičák
Předmět: Petrucio
Je vidět,že jste chodil poctivě na PŠM av navíc jste prošel jistě tvrdým vymýváním mozku.Soudružka Semelová má z vás určitě radost. Vděčnost vám možná vyjádří nad hrobem Klementa Gottwalda.Vy jste zrcadlem myšlení některých občanů.Ukazuje se, jak hlubokou ránu totalita v hlavách lidí udělala. A co horšího: vůbec si toho nejsou vědomi.Petrucio říkate,čeho se bojím a to je,že dnes hodně lidí tvrdí a argumentují tím,že to za komunistů bylo všechno podle tehdejšího práva,jen se bojím,že přijdou jiní a budou tvrdit ...tak nacisté tyto nezakonosti dělali také podle tehdejšího platného práva.A to je to co se mi na tom všem nelíbí.Toď vše nic více.
Datum: 29. 03. 2016 20:11:45 Autor: Ben
Předmět: Pravičák
Petrucio napsal holou pravdu. Šlo se tam kam byl kdo přidělenej. Kdyby s tebou tehdy táta neobmočoval plot, bylo ti dvacet, tak bys dělal totéž, ani by jsi neceknul. Petrucio tady o žádných lumparnách nemluví, ani je neobhajuje. To maji všichni pravičáci takovej chorej mozek?
Datum: 31. 03. 2016 13:58:34 Autor: Pravičák
Předmět: Ben
Bene,když já v roce 1980 po skončení střední školy rukoval na vojnu,Vy jste ještě tahal za sebou kačera.Je zajímavé, že zatímco hranice demokratických států byly hlídány před možným příchodem nežádoucích sil z venku, hranice socialistického tábora fungovaly podobně jako ostraha kriminálu, bránily v cestě ven. Jak to tedy bylo? Přes hranice se neplížili vrazi a špioni, ale slušní lidé na cestě za svobodou.To jsou věci,které Vy asi nikdy nepochopíte to Vás na schůzích KSČM neučí-neboť,jen na nich si soudruzi tykají.Pro inteligenty-Pravičák-PRAVIdelný Čtenář AKtualit.
Datum: 31. 03. 2016 16:07:18 Autor: Ben
Předmět: Pravičák
Narukoval jsem podle povolávacího rozkazu v roce 1955, k tankovému vojsku do Přáslavic - 12 MD. Ty jsi narukoval v roce 1980 kam jsi chtěl, podle svého uvážení ? to je rarita, čím byl tvůj otec? V té době lidé odcházeli za lepším životem bezproblémově přes Jugoslávii. Když se podepíšeš Josef Pravičák, tak ti budu vykat.
Datum: 31. 03. 2016 16:07:18 Autor: Ben
Předmět: Pravičák
Narukoval jsem podle povolávacího rozkazu v roce 1955, k tankovému vojsku do Přáslavic - 12 MD. Ty jsi narukoval v roce 1980 kam jsi chtěl, podle svého uvážení ? to je rarita, čím byl tvůj otec? V té době lidé odcházeli za lepším životem bezproblémově přes Jugoslávii. Když se podepíšeš Josef Pravičák, tak ti budu vykat.
Datum: 31. 03. 2016 21:35:55 Autor: Pravičák
Předmět: Ben
Bene,Bene,pokud dobře počítám,tak Vám musí být cca 81.let a v těchto letech už na internet chodí lidé Vašeho věku s určitým vzdělání,kteří nemluví jak poslední pouliční dlaždiči,neboť si jsou vědomí svého vzdělání a své inteligence.Nebylo složité si zjistit,že v posádce Přáslavice byly dislokovány následující útvary čs. armády: b) v letech 1945 až 1955 - II. a III. tankový prapor 13. tankové brigád 1945 ? 1947 - pěší prapor 54 (samopalný) 1947 ? 1949 - IV. prapor (samopalný) 12. tankové brigády 1949 ? 1950 - Poddůstojnická škola průzkumníků 1950 ? 1951 - 14. průzkumná rota 1950 ? 1958.Takže 12.MD nikde a nesídlila ani v Olomouci. Za další,Vaše znalosti doby před rokem 1989,jsou velice mizivé a na úrovní mladého člena KSČM,bez přehledu o tom,jak se tenkrtát cestovalo do Jugoslávie.Na rozdíl od Vás jsem si podál žádost o Výjezdní doložku a o devizový příslib (víte vůbecc co to bylo) a bylo mě sděleno,že momentálně republika nemá zájem na mém vycestování.Takže věci,které zde uvádíte píši pouze mladí (neznali daných věci) členové KSČM.Takže příště na MLP lépe poslouchat své soudruhy školitele.Závěrem otázka jakou funkci zastává Tvůj táta ve vedení KSČM-že Tě nechal tak nevzdělaného psát zde takové hlouposti......
Datum: 05. 04. 2016 20:26:25 Autor: Daniel
Předmět: Pořad na ČRo Plus
Zajímavým příspěvkem k tomuto tématu je pořad Byla železná opona skutečně nebezpečná jen pro ty, kteří ji chtěli překonat?, který 28. 4. 2016 odvysílal Český rozhlas Plus. Celý pořád si lze poslechnout na této adrese: http://prehravac.rozhlas.cz/audio/3596720
Přidat komentář

 





Vyhledávání

Foto týdne

Výročí: 11. 11. 1918 konec Velké války. Snímek z compiègneského lesa po dosažení dohody o příměří. Foch je druhý zprava. Dolní řada zleva doprava: Admirál George Hope, generál Maxime Weygand, admirál Rosslyn Wemyss, generál Ferdinand Foch, kapitán Jack Marriott. Prostřední řada: Generál Pierre Desticker (vlevo), kapitán de Mierry (vpravo). Horní řada: M: Velitel Riedinger (vlevo), důstojník-tlumočník Laperche (vpravo).

Výročí: 11. 11. 1918 konec Velké války. Snímek z compiègneského lesa po dosažení dohody o příměří. Foch je druhý zprava. Dolní řada zleva doprava: Admirál George Hope, generál Maxime Weygand, admirál Rosslyn Wemyss, generál Ferdinand Foch, kapitán Jack Marriott. Prostřední řada: Generál Pierre Desticker (vlevo), kapitán de Mierry (vpravo). Horní řada: M: Velitel Riedinger (vlevo), důstojník-tlumočník Laperche (vpravo).


Recenze týdne

Co jsem prožil

Nejnovější vydání oblíbených pamětí.