Krása evropské faleristiky

Krása evropské faleristiky

Pozoruhodná výstava v Hrzánském paláci

Kniha o nejvyšších vyznamenáních 27 členských států Evropské unie vychází při příležitosti výstavy Krása evropské faleristiky v Hrzánském paláci. V kvalitním provedení na křídovém papíře čtenáři najdou fotografie nejvýznamnějších vyznamenání a řádů členských států EU, včetně jejich stručné historie.

Výstava „Krása evropské faleristiky“ je zaměřena na určitý výsek evropské faleristické tradice, a to na současná vyznamenání členských států Evropské unie. Všech 27 zemí je na výstavě reprezentováno svými nejvýznamnějšími vyznamenáními, přičemž část z nich je u nás vystavena vůbec poprvé. Mezi nejcennější exponáty výstavy patří dánský Řád slona, založený již v polovině 15. století, Český šlechtický kříž z roku 1814, který inspiroval výtvarnou podobu našeho současného nejvyššího vyznamenání, Řádu bílého lva, a také více než desítka řádových řetězů, nejvyšších stupňů jednotlivých státních vyznamenání, udělovaných zpravidla jen hlavám států.

Výstavu pořádá Úřad vlády České republiky, Národní muzeum a vojenský historický ústav Praha. Pod záštitou předsedy vlády Mirka Topolánka a místopředsedy vlády České republiky pro evropské záležitosti Alexandra Vondry. Ve spolupráci s velvyslanectvími členských států Evropské unie a Kanceláří prezidenta republiky.

Cena katalogu (vydalo Naše vojsko) je 195 Kč.

Sočská fronta 1915--1917

Sočská fronta 1915--1917

Autor: Josef Fučík, Marek Pavlík

Průvodce po místech bojů vojáků z českých zemí

Julské Alpy a řeka Soča se v posledních letech stávají stále oblíbenějším místem pro české turisty, kteří rádi tráví aktivní dovolenou. Jakkoliv tato oblast nabízí bohaté možnosti pro sportovní vyžití, jen malá část návštěvníků západní části dnešního Slovinska si uvědomuje, že tento prostor je též spojen s novodobými českými dějinami. Stejně je tomu v povodí Soči na jih odtud, v oblasti severoitalského i slovnského Krasu a celého jaderského pobřeží od ústí řeky až k Terstu. V období 1915--1917 zde probíhala rakousko-italská fronta, na níž bojovaly v řadách c. a k. armády desetitisíce vojáků z českých zemí, z nichž mnozí zde padli v mimořádně krutých bojích. Tuto pozapomenutou část naší historie se pokouší přiblížit tato publikace, která čtenáře zavede na místa, kudy tzv. sočská fronta probíhala.

Formát: 128 x 165 mm

Vazba: brožovaná

Počet stran: 192

MOC: 289

Ilustrace: černobílé fotografie a barevné mapy

Vydalo nakladatelství Elka Press v prosinci 2008

Zkušební pilot

Zkušební pilot

Autor: Neville Duke

Druhé vydání úspěšného titulu

Neville Duke je dobře znám v leteckých kruzích nejen jako úspěšný válečný pilot (kromě britských vyznamenání DSO, OBE, DFC, AFC je držitelem i českého válečného kříže), ale i jako mírový zkušební pilot firmy Hawker Aviation Company. Za války v roce 1941 nastoupil službu v RAF u 92. perutě v Biggin Hillu a účastnil se jejích akcí nad severní Francií. V listopadu téhož roku byl převelen do Afriky, kde létal u 112. perutě na pověstných P 40E Tomahawk. Rychle se stal jedním z nejúspěšnějších pouštních pilotů. V roce 1943 se vrátil ke své staré 92. peruti, která se pak také stala součástí pouštních leteckých sil. Přesedlal znovu na Spitfire, jeho skóre vzrostlo na dvacet jeden sestřel. V Tunisu a Itálii se propracoval k osmadvacátému vítězství. Ke konci války se stal zkušebním pilotem RAF. Byl to první krok ke kariéře úspěšného šéfa zkušebních pilotů firmy Hawker.
ISBN: 978-80-206-0933-5
Nakladatel: Naše vojsko
Rok vydání: 2008
Cena: 295 Kč
Počet stran: 264

Vojáci od Monte Casina

Vojáci od Monte Casina

Autor: Wolfgang Wallenda

Vzpomínky na krvavé boje

Autor s velkým smyslem pro dramatičnost převyprávěl válečné vzpomínky svého otce, který se v uniformě Wehrmachtu zúčastnil krvavých bojů u Monte Cassina. Na tomto místě odolávala německá armáda po sedm měsíců čtyřem ofenzívám spojeneckých vojsk. Autorův otec byl jistě velkým vypravěčem, jeho vzpomínky hýří smyslem pro detail i pro vyjádření kamarádských vztahů, které umožnily vojákům v zákopech zůstat lidskými i v nelidských podmínkách, a nechybí jim ani humor.

ISBN: 978-80-7384-167-6
Nakladatel: Baronet
Rok vydání: 2008
Počet stran: 400
Cena: 289 Kč
Vazba: Vázaný
ISBN: 978-80-7384-167-6
Nakladatel: Baronet
Rok vydání: 2008
Počet stran: 400
Cena: 289 Kč
Vazba: vázaný

Cesta srdce

Cesta srdce

Autor: Vladimír Hotovec

Tak trochu jiná kniha

„Již při svém prvním pobytu v Japonsku v roce 1990 jsem začal pociťovat touhu podělit se o svá poznání z oblasti japonského šermu i s těmi, kteří nikdy nedrželi, ani nebudou držet meč v ruce. Vždyť informace, které získáme, naše poznání, názory, ale též předměty, kupříkladu japonský meč, který jsem dostal od svého učitele, pana Jasumiči Ogino, jsou nám pouze propůjčeny – na dobu našeho života.
Kniha, které jsem dal název Cesta srdce, je zrcadlem mé dvacetileté „Cesty“ praktikování japonského šermu kendó. Rozhodl jsem se v ní spojit moudrá slova našich předků, mající vztah k samurajům, bojovým uměním i japonské kultuře, se svými vlastními zážitky. Za každým moudrem, rčením či názorem učitele, které jsem použil jako titulek článku, se skrývá moje příhoda, prožitek či názor. Vlastně – hlas mého srdce.
Touto knihou mi osud plní mé dávné přání. A já budu rád, pokud v ní naleznete něco, co vám pomůže vidět svět kolem vás klidněji, plněji a radostněji.“

Těmito slovy uvádí svou knihu autor, Vladimír Hotovec (1953). Ještě v bývalé ČSSR zorganizoval prví oddíl kendó a posléze se vydal za poznáním japonských bojových umění i odlišné kultury, jak na své duchovní cestě, tak do Japonska. Na své Cestě se stává duchovním otcem, žákem učitelem, reprezentantem, trenérem i vedoucím organizace kendó. V roce 1990 odjíždí na první studijní pobyt do Japonska, následně odjede ještě čtyřikrát. V roce 1992 zakládá první oddíl iaidó. V průběhu jet získává medailová umístění na mezinárodní turnajích. Je třetí na ME v iaidó v roce 1993 a v roce 1996 získává na témže mistrovství ocenění Best fighting spirit (nejlepší bojový duch). Jeho žáci přivážejí v průběhu let z ME v iaidó celkem pět medailí, včetně zlaté.

V letech 1992–1999 působí u Policie ČR, později na OSPS Ministerstva vnitra jako lektor výcviku policejních instruktorů. Zajímá se o přínos výcviku bojových umění v oblastí prevence patologického chování. Navštěvuje nadaci Chucka Norrise KDOOA.

Je iniciátorem Slavnosti budó a celé řady kulturně, sportovně i společensky laděných akcí, členem výboru Česko-japonské společnosti, autorem přednášek a ukázek pro děti a mláděž, pro firmy i širokou veřejnost.

Setkat jste se s ním mohli na stránkách nejen odborných, ale též v televizních pořadech. Spolupodílel se na vzniku několika filmových dokumentů i hraných filmů.

Hotovcova kniha po formální stránce navozuje klid japonských tisků, vyvážené písmo typu „grotesk“ na jemně tónovaném papíře je doplněno 2 fotografiemi autora a především je každá kapitola uvedena kaligrafiemi Petra Geislera (1949). O něm bibliografická poznámka v knize.

Hotovec popisuje svoji cestu k umění japonského šermu, jak kendó, tak iaidó, a po vzoru japonských mistrů se nezabývá popisem technik šermu, ale uvažuje o trnité cestě adepta k pochopení starých bojových umění. Jednotlivé kapitoly jsou uvedeny citáty jeho japonských učitelů, východních filosofů a autor s nimi konfrontuje svoje pocity a popisuje, jak se vyrovnával se snahou tyto postuláty pochopit a naplnit ve svém životě. Nezastírá svoje pochybnosti, sugestivně popisuje svoje zážitky na cestě ke zvládnutí japonských bojových umění a v celé knize polemizuje se svým vnitřním hlasem, který ho korigoval, vedl a kritizoval. Je to zpověď Evropana, který se snaží pochopit východní filosofii, nezastírá své prohry a neváhá uvést svoje nesporné úspěchy do konfrontace s tím, co jej naučili japonští mistři. Jeho kniha je přínosná nejen pro poznání japonského umění šermu, ale také pro poznání duše evropského bojovníka, člověka hluboce vnímavého a hloubavého, jehož životní zážitky a zkušenosti jsou cenné i pro praktikanty evropské školy šermu. A nejenom pro ně. Nejenom šermíři, praktikující japonské či evropské školy šermu, ale i lidé, kteří s šermem nemají nic společného, se v této knize dozví hodně o duši vnímavého člověka, který jde neúnavně za poznáním smyslu života a sebe sama a za naplněním své vize. Čtenář se také při čtení jeho řádek nevyhnutelně zamyslí nad svými postoji, cíli a o své cestě.

Vydalo nakladatelství x.y.z.

Pevná vazba, formát A5, 238 stran

Cena: 229 Kč

Trestný prapor útočí

Trestný prapor útočí

Autor: Alexandr V. Pylcyn

Kniha o lidských osudech uprostřed nejkrutějších bojů druhé světová války

Autorovy živé vzpomínky se soustřeďují na období 1944-1945, kdy se jako velitel čety trestného praporu pro důstojníky Rudé armády zúčastnil sovětské ofenzívy "Bagration" a operací na Visle a Odře ve východním Německu.
Sovětské trestné jednotky se staly pověstnými a kolovaly o nich historky - o útocích neozbrojených trestanců proti německým kulometům - jež autor prožil na vlastní kůži. Jeho jednotka byla pověřována nejtěžšími a nejnebezpečnějšími úkoly a její ztráty se pohybovaly kolem 80 %.
Kniha líčí hrůzy války, boj zblízka proti zoufale se bránícímu nepříteli, ale i milostné vzplanutí mezi mladým důstojníkem a statečnou ošetřovatelkou, která pod palbou zachraňovala životy vojáků, a jíž vděčí za život i autor.
Autor vyniká v umění jak zpřístupnit detaily válečného života, hrdinství, přátelství, ale i zbabělost a zradu, a ukázat lidskou podstatu účastníků těchto jatek.

ISBN:978-80-7384-169-0
Nakladatel: Baronet
Rok vydání: 2008
Cena: 249 Kč
Počet stran: 328
Vazba: vázaný

Krvavý Kavkaz

Krvavý Kavkaz

Autor: Helmuth Nowak

Pokračování populárního válečného románu Za Vlast a za chlast

Omezené zdroje pohonných hmot, nutných k vedení války, vedly německý generální štáb k plánu zmocnit se ruských naftových polí na Kavkazu. Odříznutí od nafty a tras, užívaných k dopravě americké válečné pomoci, by umožnilo rychlou porážku Ruska a ve spojení s Rommelovou armádou i ohrožení britských držav v Africe a Asii.

Překlad: Jiří Novotný
Nakladatel: Baronet
Rok vydání: 2008
Počet stran: 226
Vazba: vázaný
ISBN: 978-80-7384-144-7

Za soumraku bohů

Za soumraku bohů

Autor: Thorolf Hillblad

Vzrušující a šokující vypravění švédského dobrovolníka sloužícího za druhé světové války v jednotkách SS

Tato kniha je jedním z mála zaznamenaných příběhů vojáků jiné než německé národnosti sloužících za druhé světové války v jednotkách SS. Ačkoli takových dobrovolníků nebylo málo, poválečná doba jim značně nepřála. Švédský dobrovolník Erik Wallin, který se ve formacích Waffen-SS účastnil bojů na východní frontě v letech 1944–45 motivován svou nenávistí k Sovětskému svazu, svěřil těsně po válce své vzpomínky editorovi této knihy. Wallin sloužil ve výzvědném praporu 11. obrněné divize SS, jež se skládala převážně z příslušníků severských národů – Dánů, Norů a Švédů. Divize si svými schopnostmi za působení na východní frontě vydobyla vynikající pověst a zúčastnila se bojů na Baltu, v Pomořansku a na Odře, až byla nakonec zničena při obraně Berlína. Erik Wallin se zúčastnil všech těchto závěrečných bitev 2. světové války a bez zábran je popisuje. Jeho vyprávění je vzrušující a šokující, jeho vzpomínky se nevyhýbají ani brutalitě bojů s postupující Rudou armádou a kniha se řadí mezi klasické válečné memoáry.

Překlad: Radek Pavlík
EAN: 9788073841614
ISBN: 978-80-7384-161-4
Nakladatel: Baronet
Rok vydání: 2008
Vazba: Pevná
Počet stran: 184
Cena: 209 Kč

Velký slovník lodí a moře

Velký slovník lodí a moře

Autor: Dear I. C. B., Kemp Peter (editoři)

Dlouho očekávaný český překlad Oxfordského výkladového slovníku.

Odborný výkladový slovník obsahuje na 3 000 hesel nejen z oblasti loďařství, lodní dopravy a historie námořní plavby, ale také z oboru oceánografie. Čtenář se dozví vše o lodích, jejich stavbě a provozu, o námořních bitvách, slavných křižnících a admirálech, o mořském dnu a jeho zkoumání, o rybách a životě v oceánech. Kniha přináší rovněž první český ucelený výklad termínů týkajících se plachetních lodí a manévrování s nimi. Díky anglicko-českému slovníku hesel může publikace sloužit překladatelům jako odborný výkladový slovník.

Vydavatelství: Nakladatelství TRITON, s.r.o.

ISBN: 978-80-7387-197-0

Přeložil František Novotný

Rok vydání: 2008

Počet stran: 604

Vazba: Pevná

Cena: 1492 Kč

Sirény z Dunkerque

Sirény z Dunkerque

Autor: Leo Kessler

Špionážní hra na konci druhé světové války

V květnu 1940 se takzvaná podivná válka chýlí ke konci a německá tajná služba se pokouší zaplavit Anglii svými informátory. Desátého května je Francie napadena a britská armáda ustupuje do Dunkerque. Mnoho času do napadení města nezbývá a tak Dalby a Mackenzie přicházejí s plánem zničit veřejný dům, který německé informátorky používají jako základnu ke sledování pohybů jednotek, a zajmout "pianistu" - radistu vysílajícího z doverského hradu. Pokud se jim to nepodaří, znemožní německý útok na Dunkerque únik britských vojsk do o Anglie.

Autor knihy Leo Kessler (vlastním jménem Charles Whiting) znovu prokázal svou schopnost barvitě, se smyslem pro dramatičnost a napětí, přiblížit čtenářům kruté roky 2. světové války. Na válečné téma napsal druhou řadu knih. V příbězích frontových vojáků i důstojníku přitom vycházel z vlastních zážitků a materiálů získaných přímo a bojištích, neboť sám peklo této války prožil.

Narodil se roku 1926 v anglickém Yorku a už v šestnácti letech dobrovolně vstoupil do britské armády. Prošel aktivní službou v Evropě – sloužil v Belgii, Holandsku a Německu u 52. průzkumného pluku. Po válce vystudoval univerzitu a poté co prošel různými zaměstnáními (pracoval např. jako redaktor, korespondent, přednášel na vysokých školách aj.), rozhodl se pro profesionální dráhu spisovatele. Vydal přes 200 knih, které zahrnují celou škálu témat a žánrů od vojenské historie a špionážní faktografie až po beletristické zpracování oné děsivé kapitoly lidstva, která zanechala své krvavé stopy po celém světě. Charles Whiting zemřel v srpnu 2007.

Počet stran: 216

Rok vydání: 2008

Nakladatelství: Baronet