Každý umírá sám

Každý umírá sám

Autor: David Howarth

Mrazivým severem za svobodou

Jedna ze zásadních knih o „umění špionáže a přežití“. Strhující vyprávění o lidské odvaze a houževnatosti, s jejichž pomocí je možné zdolat všechny překážky. Napínavý příběh podle skutečných událostí, který se odehrál za druhé světové války v severní části okupovaného Norska. Roku 1943 sem byla z Anglie vyslána loď se čtyřčlennou skupinou norských odbojářů, kteří měli plnit zpravodajské a diverzní úkoly. V důsledku zrady se však o nich Němci dozvěděli, zaútočili na ně a posádku lodi i odbojáře pobili nebo zajali. Uniknout se podařilo jedinému muži, mladíkovi Janu Baalsrudovi, který ale skončil ve zcela neznámém prostředí bez vybavení, výzbroje, jídla, a dokonce bez jedné boty. Potřeboval se co nejrychleji dostat do sousedního Švédska, v cestě mu však stáli nejen nepřátelští vojáci, ale i nástrahy divoké severské přírody, a kdyby nebylo obětavé pomoci obyčejných obyvatel těchto odlehlých končin, byl by s ním brzy konec. Kniha původně vyšla v roce 1955, od té doby se dočkala mnoha vydání a nedávno nového v prestižním nakladatelství Canongate Press. O aktuálnosti titulu svědčí nová předmluva od Andyho McNaba, spisovatele a především bývalého vojáka, který bojoval v přední linii ve válce v Zálivu. V češtině kniha vychází poprvé.

Vydalo nakladatelství Jota

230 stran

MOC 268

Námořní bitvy

Námořní bitvy

Autor: R. G. Grant

Výpravná publikace, doplňující dřívější svazky z oboru dějin vojenství

Kniha zahrnuje každý aspekt dějin válčení na moři, na hladině, nad vodou i pod ní - od střetů galér starověkého Řecka až ke vzájemnému provokování jaderných ponorek ve 20. století. Díky množství fotografií, map, trojrozměrných plánků bitev a zpráv očitých svědků, důrazu na technologii a výzbroj, popisům života na palubě a svěžímu vylíčení největších námořních utkání jde o vynikající přehled námořního válčení v průběhu věků a unikátní publikaci, kterou ocení každý milovník vojenských dějin.
Nakladatel: Knižní klub
ISBN: 978-80-242-2682-8
Originál: Battle at Sea
Překlad: František Novotný
Formát: 360 stran, 31x26cm, pevná vazba
Rok vydání: 2010 (1. vydání)
MOC: 899 Kč

Pistole P.08 Parabellum

Pistole P.08 Parabellum

Autor: Guus de Vries, Bas J. Martens

2. svazek edice PROPAGANDA

Publikace Pistole P.08 Luger je dalším svazkem úspěšné edice Propaganda. Každý díl této edice přináší jedinečný komentovaný výběr původních německých propagandistických fotografií z druhé světové války, z nichž většina nebyla ještě nikdy zveřejněna. Předmětem zájmu dvojice nizozemských historiků se tentokrát stala legendární armádní pistole P.08, v našich končinách známější spíše pod názvem Parabellum. Ani tentokrát v knize nechybějí veškeré podstatné informace o historii a vývoji, značení, experimentálních modelech a variantách a také o střelivu a příslušenství. Jádro publikace tvoří fotografie všech hlavních variant pistole P.08 včetně jejich příslušenství a munice, snímků ze střeleckého výcviku a bojového nasazení a také z čistění a oprav zbraní.

Vydalo nakladatelství Mladá fronta

152 stran

Formát: 225 x 227

Vazba: Pevná bez přebalu leskl

MOC 349 Kč

Velká kniha o Vánocích

Velká kniha o Vánocích

Autor: Lucie Kochová

Dárek Mladé fronty k Vánocům.

Abychom čtenáře Militarie nechali před Vánoci poněkud odpočinout od válečných knih, přinášíme upoutávku na veskrze mírumilovnou knihu o Vánocích. :-) Přehledně sestavená kniha svým čtenářům představí české vánoční zvyky a tradice od svatého Martina až po silvestr. Autorka zde poskytuje jednoduchý manuál, jak efektivně naplánovat předvánoční přípravy během adventu tak, aby byly Vánoce opravdu tradičními rodinnými svátky. V jednotlivých kapitolách se mimo jiné dočtete, jak se slaví a slavívalo a jaké jsou české obyčeje. Najdete zde i desítky autorčiných prověřených rodinných receptů na nejlepší vánoční cukroví. Velká část publikace je věnována domácímu dekoru a nápadům na ozdobení vánočního stromku. Kniha se může stát užitečným rádcem v předvánočním období a vítaným společníkem v období samotných Vánoc. Vánoce jsou u nás nejkrásnějším svátkem v roce a slavíme je tradičně i netradičně. Více o autorce: Lucie Kochová pracuje v nakladatelství Mladá fronta jako šéfredaktorka lifestylového časopisu MyLife. V minulosti se věnovala pedagogice volného času, lektorovala výtvarné kurzy pro děti i dospělé s ohledem na české tradice. Intenzivně se zabývá ekologií, kulturně-společenskými jevy, folkloristikou a zvláště problematikou českých tradic, které se snaží poutavou formou představit současnému čtenáři. Získané poznatky uplatnila v dlouhodobě připravované a právě vydané knize.

Vydalo nakladatelství Mladá fronta

Autor: Lucie Kochová

Cena: 399 Kč

Počet stran: 208

Jazyk: český

Naše dráhy ve 20. století

Naše dráhy ve 20. století

Autor: Pavel Schreier

Pohledy do železniční historie

Historie českých železnic ve 20. století nepatří sice výhradně do námětového záběru tohoto serveru, ale kohopak by nezajímaly vláčky? Navíc v knize jsou i kapitoly, týkající se vojenské úlohy železnic, jak za první světové války, tak během 1. i 2. republiky a konečně německých záměrů na železnici během 2. světové války, náletů, odboje a května 1945. Autor úspěšných příběhů z počátků dějin české železnice se tentokrát posunul v čase a shrnul vývoj ve vlastnických vztazích, technickém vybavení a rozvoji, organizaci provozu a dalších aspektech. Dějiny na dráze však hlavně ovlivňovaly tzv. velké dějiny ? první světová válka, rozpad Rakouska-Uherska, druhá světová válka, poválečné Československo, sametová revoluce, rozpad Československa? Musíme si uvědomit, že valná část přesunů vojenské techniky a zásobování vojsk se již od počátku tohoto ?šíleného století? realizovala právě po železnici. Doprava ohromných zásob výdobytků socialismu (uhlí, železná ruda, stroje) také byla odkázaná hlavně na výkonnost ?modré armády?. Jaké byly její proměny, o tom se dočtete právě v této knize.

Vydalo nakladatelství Mladá fronta

499 Kč

Vázaná bez přebalu

176 stran

Černobílé i barevné ilustrace

Rozměry 210 x 297 mm

Operace Valkýra

Operace Valkýra

Autor: Jesús Hernández

Vše o spiknutí, které mohlo změnit dějiny 20. století.

Datum: 20. červenec 1944
Cíl: zabít Hitlera
Klíčový muž: plukovník Claus Schenk von Stauffenberg

Atentát na Hitlera z 20. července 1944 byl velkým úspěchem a paradoxně i hlavním selháním hnutí odporu proti nacistickému režimu. Bomba, která explodovala onoho dne ve Vůdcově hlavním stanu a která měla na místě ukončit diktátorův život, představovala vyvrcholení nekonečné série snah, jež začaly před více než desetiletím a jejichž cílem bylo zbavit Německo nacistické noční můry.
Je těžké si představit atmosféru teroru, prostupující za nacismu každodenní život. Ale i v tomto dusivém prostředí útlaku, kde mohl být kdokoli předhozen represivnímu aparátu režimu, byli lidé ochotni proti němu vystoupit.
V tomto případě však David nemohl Goliáše porazit. Silnější podle logiky vládl nad slabším. Kromě oněch nejistých hodin, které následovaly po atentátu z 20. července 1944, nebyla nikdy Hitlerova moc skutečně ohrožena.

Vydalo nakladatelství JOTA
pevná vazba s přebalem
340 stran
běžná cena 348 Kč

Mein Kampf

Mein Kampf

Autor: Antoine Vitkine

Příběh jedné knihy

Jak se zrodil jeden z nejprodávanějších, ale také nejděsivějších politických textů všech dob a jaký byl jeho osud? Do roku 1945 byl Mein Kampf v Německu distribuován v dvanácti milionech výtisků, ve stovkách tisíců výtisků v dvacítce dalších zemí a ještě dnes se prodává po celém světě. Přestože se z „bible nacismu“ stal bestseller, jeho příběh jen málokdo zná. Ví se, jak byl Mein Kampf sepsán a proč sehrál klíčovou roli při nástupu jeho autora k moci? Proč nebyl jako výstraha brán vážně, přestože v něm Adolf Hitler ohlásil většinu svých budoucích zločinů? Proč se Hitler snažil své dílo před celým světem držet v tajnosti a proč zároveň nechal ve Francii vydat falešný Mein Kampf? Vitkinova kniha čtenáři umožní pochopit, proč je tento manifest extremismu a nacionalismu i na začátku 21. století stále velmi nebezpečným.
Antoine Vitkine (1977) je francouzský filmový dokumentarista a spisovatel literatury faktu.

Z francouzštiny přeložila Lenka Holubová Mikolášová
Vázané s přebalem
248 stran
Cena 299 Kč
ISBN 978-80-7432-058-3

Pacifik

Pacifik

Autor: Hugh Ambrose

Peklo za oceánem

V této odysseji z druhé světové války se prolínají opravdové osudy čtyř amerických mariňáků a jednoho pilota námořního letectva, kteří prošli válečným peklem všech zásadních bojů v Tichomoří — od bitvy s Japonci na Guadalcanalu, přes masakr na ostrově Iwodžima až po krvavé a prudké boje po vylodění na Okinawě na samém konci války. V knize jsou poutavě vylíčeny příběhy mužů, kteří dali v sázku životy, aby bojovali za svou vlast. Byli odveleni na druhý konec světa do války s nepřítelem, jenž upřednostňoval sebevraždu před kapitulací. Tito stateční muži poznali krutost a ponížení v zajateckých táborech, byli svědky nespočetných úmrtí v řadách vojáků i civilistů a za svá válečná ocenění zaplatili často měrou nejvyšší. Hugh Ambrose doplňuje individuální osudy pětice válečných hrdinů televizní série o poznatky načerpané při mnohaletém studiu válečných dokumentů, záznamů, deníků, dopisů a memoárů i při rozhovorech s válečnými veterány. Nabízí čtenářům jedinečný, mnohavrstevný a poutavý pohled na válku v Tichomoří. Ambroseho kniha je unikátní válečnou výpovědí spojující bezprostřední a naléhavé osobní prožitky očitých svědků s historicky přesným popisem přelomových válečných událostí.

Vydalo nakadatelství JOTA

Cena: 640 Kč

Formát: 145 × 210 mm

Vazba: pevná s přebalem

Počet stran: 498

Příručka přežití

Příručka přežití

Autor: Claire Llewellynová

Průvodce nebezpečnými situacemi

Nezbytný pomocník pro všechny nebezpečné a ohrožující situace.Co uděláte, když vypukne v lese požár, uštkne vás had, nebose ocitnete ve sněhové vánici? Nečekejte, až se to stane, radějisi hned pořiďte Příručku přežití. Je opatřena maskovacím nepromokavým obalem i malým kompasem, a naučí každého základní techniky přežití v nejrůznějších situacích, při útoku nebezpečných zvířat, přírodních katastrofách i hromadných neštěstích. Pro úplnost informací je na konci knihy malý kurz první pomoci i přehled užitečných adres a odkazů.

Doporučená cena: 249 Kč

Nakladatel: Mladá fronta

Formát: 96 stran, 22x14cm

Kroužková vazba

Prahou pod pancířem povstalců

Prahou pod pancířem povstalců

Autor: Tomáš Jakl

České květnové povstání ve fotografii.

První svazek nové ediční řady České květnové povstání ve fotografii podrobně mapuje jednu z málo známých kapitol revolučních dnů v květnu 1945 – použití bojových vozidel na straně pražských povstalců. Publikace je uvozena edicí klíčového pramene k dané problematice – „Souhrnné zprávy o bojích útočné vozby ve dnech 5. až 9. května 1945“ velitele Útočné vozby Vojenského velitelství Velké Prahy plukovníka generálního štábu Zdeňka Vltavského ze 4. června 1945. Hlavní část knihy tvoří soubor 225 unikátních dobových fotografií, které svým nezaměnitelným jazykem často korigují písemné zprávy, a především nás jakoby kouzlem dokážou přenést do vzrušených dní května 1945, které v dobrém i zlém v mnohém předznamenaly těžká poválečná desetiletí. Kniha vychází ve spolupráci s Vojenským historickým ústavem Praha a Vojenským ústředním archivem – Vojenským historickým archivem Praha.

Cena: 289 Kč

Vydává Mladá fronta

Počet stránek: 216