Šermiarska kniha Šermiarska kniha

Fachtbuch Fabian

Fechtbuch neboli šermířská kniha je specifický druh německé středověké literatury, ve kterém šermířští mistři sepisovali návody, jak vést boj nejrůznějšího charakteru. Šermířských knih se zachovaly desítky a poskytují nám výjimečný vhled do smýšlení a obyčejů nejen rytířství, ale i civilistů, kteří se cvičením šermu připravovali na horší časy, případně si touto kratochvílí zocelovali tělo a ducha.

Šermiarska kniha je moderní verzí středověkého fechtbuchu. Obsahuje nauku, která dnešním jazykem vysvětluje, jak šermovat dlouhým mečem, jak přistupovat k taktice a jak vnímat boj jako takový. Naleznete v ní také komplementární překlady a výklady vybraných středověkých nauk ze spisu kodex Speyer. Je proto ideálním společníkem na cestě stát se mistrem šermu a úspěšným bojovníkem.

Obsah:
Fechtbuch Fabian - kompletní nauka jak šermovat s dlouhým mečem
Martin Siber - dlouhý meč, překlad a výklad (kodex Speyer)
Anonym - dlouhý meč, překlad fragmentu básničky (kodex Speyer)
Magister Andreas - porovnání poloh v meči a noži/tesáku (kodex Speyer)
Johannes Lichtenauer - dlouhý meč, překlad a výklad (kodex Speyer)
Johannes Lecküchner - dlouhý nůž nebo tesák, překlad a výklad (kodex Speyer)
Žid Ott - zápas, překlad a výklad (kodex Speyer)
Glosář - slovník pojmů
40 originálních barevných ilustrací vytvořených speciálně pro tuto knihu

Autor Martin Fabian je zakladatel Bratislavského šermířského spolku, hlavní instruktor a obsahový garant. Šermuje od roku 2003, kdy začal se scénickým šermem. V roce 2006 zaměřuje svou pozornost na studium původních Evropských děl, která se zabývají šermem, bojem a věcmi souvisejícími. Je autorem několika překladů do češtiny a také mnoha odborných článků v domácích nebo zahraničních sbornících a portálech. Má dlouholetou zkušenost jako instruktor na domácí a zahraniční scéně. Mezi předměty jeho zájmu patří všechny možné zbraně, ale dlouhý meč a rapír tvoří jednoznačný přím. Pravidelně se účastní domácích a zahraničních turnajů, ze kterých si odnesl množství ocenění. Prezident Slovenské HEMA federace – FEBUS a držitel stupně „Magister“ ve škole Magisterium.

Žánr: Literatura naučná, Historie, Sport
Vydáno: 2021, vlastním nákladem
Počet stran: 368