Šerm dýkou a dřevcovými zbraněmi Šerm dýkou a dřevcovými zbraněmi

Čtvrtý a poslední svazek překladu Meyerova díla.

Joachim Meyer

Kniha Šerm dýkou a dřevcovými zbraněmi je závěrečnou částí tetralogie původního díla Joachima Meyera. Na čtenáře čekají kapitoly týkající se šermu a boje dýkou, postupy, jak bojovat holýma rukama, proti soupeři s dýkou, zápasnické triky a poučky, jak si počínat v neozbrojeném boji, které jsou aktuální i dnes. Mnohé z těchto kusů připomínají spíše vojenské poučky dnešních moderních ozbrojených sil, neboť jsou z doby, kdy slovo sport ještě neexistovalo. Naši předci se museli spoléhat na účinnost toho, co udělají. Další částí knihy je pak popis boje s dřevcovými zbraněmi. Nejprve hole, jako základ všech ostatních dřevcových zbraní, pak následují halapartny a na závěr šerm dlouhou píkou. Tyto kapitoly jsou vzácným vhledem do technologie boje a šermu s těmito zbraněmi. Tradičně je vše popsáno od poloh, přes základní manipulaci až k rozmanitým kusům a trikům, jak si počínat, z kterého střehu či pozice. Čtenáře jistě překvapí, jak pestrá je práce se shora uvedenými zbraněmi. Joachim Meyer byl jedním z největších odborníků na bojové umění své doby. Nechť jsou jeho práce a zkušenosti v ní obsažené dobrým průvodcem všem studentům a zájemcům o rytířské umění!

Vydal Cech svatého Michaela v roce 2017.

Počet stran: 199.