Jak zabít civilizaci Jak zabít civilizaci

Děsivá vize islamizace Západu.

Benjamin Kuras

Dnes (20. 7. 2017) anotovaná kniha vyšla sice již roku 2015 a její první verze vznikala již na samém počátku 21. století, ale do rukou se mi dostala teprve nedávno. Přestože to není žhavá novinka, považuji za nutné upozornit na ni ty čtenáře Militarie, kterým unikla stejně jako mně.

Na počátku 21. století začal pád západní civilizace nabírat do té doby nepředstavitelné tempo. To se ovšem neustále zrychluje, a tak se ani nedbalý a povrchní sledovatel už nemůže ubránit obavám, že v Evropě se schyluje k politické, kulturní, duchovní a fyzické katastrofě kataklyzmatických rozměrů, srovnatelné s pádem západní Římské říše a o tisíc let později východní Byzance, které ve svých miléniích tvořily vrcholy civilizačních snah lidstva.

U obou zaniklých civilizací přispěl k jejich pádu pod vnějšími útoky také vnitřní kulturní, morální a politický kolaps. Ten dnes probíhá téměř podle stejné šablony v obou dědických civilizacích, jimiž jsou Západ a Rusko. Po pádu komunismu se u nich očekávalo sblížení, místo něhož se opět dostávají do nesmyslného konfliktu, který odvádí pozornost jich i celého světa od ohrožení společných hodnot a oslabuje jejich schopnost sebeobrany. Jak západní svět, tak i současné Rusko jsou postiženy akutní ztrátou pudu sebezáchovy a náměsíčnou hypnózou, která podle všeho neodvratně směřuje k pasivní a masivní sebevraždě. Tato knížka se v rozšířeném pohledu pokouší probudit všechny, jimž na přežití civilizace záleží, a přimět je k přemýšlení, jak jejímu zániku zabránit. Pokud je to ještě možné.

Jeden z čtenářů ohodnotil knihu těmito výstižnými slovy: "Jde z toho mráz po zádech. . A nejděsivější je to, že v podstatě popisuje to, co se stalo v Paříži (a kniha vyšla v září). Jak jednoduché je otevřít důvěřivým duši a to nejen pomocí strachu, ale i ?lidskosti?. Je to děsivá směs a tato kniha je něčím, co určitě nečtěte v nějakém nepěkném duševním rozpoložení. A pokud opravdu naše civilizace skončí způsobem, jaký autor popisuje, doufám, že se jeho kniha někde ve vykopávkách najde za další tři tisíce let. A naši zbylí potomci budou moudřejší a poučí se z historie svých předků. Autor tu velmi výstižně a fundovaně vysvětluje zcela logické a historicky podložená fakta, která v mozaice potom skládá do obrazu dnešní doby, záměrů politiků a snad i budoucnosti, která ovšem není moc růžová, pokud si neuvědomíme odkaz svých předků. Pokud nezačneme být pokorní a rozumní zároveň." (www.kosmas.cz)

Vydalo nakladatelství Eminent

130 x 210 mm

Pevaná vazba s přebalem